onsdag 30 maj 2012

Besöken står som spö i backen



Helgen som gick har C´s föräldrar varit på besök. Dom kom i torsdags förra veckan och åkte igår så det har varit intensiva, men händelserika dagar. Vädergudarna har överträffat sig själva och vi har haft mellan 25 och 30 grader varje dag.

Vi for ut till Waterloo Royal Golf Club i fredags och åt en god lunch i en fantastisk miljö.


C´s mamma spelade med Svenska Seniorlandslaget på denna banan för 17 år sedan så hon tyckte att det var kul att få komma tillbaka och se hur det såg ut nu. Det var inte mycket som hade ändrat sig konstaterade hon :)

På kvällen åt vi på Philippe Meyers som är en mysig liten restarurang som är omnämnd i Guide Michelin. Om ni är intresserade av god mat och lite nya smaker så rekommenderar jag denna restaurangen.

Winston har en förmåga att vilja leka under min klänning eller kjol så han trasslade in sig rejält i min vita klänning som fick en lite solkig kant innan jag ens hunnit hemifrån. Buse!!!
På lördagen åkte lilla A med sin kompis och familj till Holländska västkusten för att bada. Stora A skulle jobba på kvällen så hon tog sovmorgon efter en utekväll i Bryssel. Vi andra for in till Bryssel och strosade runt Grand Place.

Lunchen intogs på en restaurang som ligger vid Grand Place, Brasserie de l´Ommegang. Där åt jag den godaste hummer jag någonsin ätit och då har jag ätit en del hummrar ska ni veta. Denna var rostad och hade en härlig ton av paprika, chili och fänkål, plus att den var ljummen! Ni måste smaka den om ni får möjlighet! Vad som var lite extra var också att man fick haklapp vilket uppskattades eftersom min klänning var vit (med solkig kant dock).

Gruppbild!

På kvällen så grillade vi hemma och passade på att använda vår utemöbel på baksidan igen :)

C hade anmält sig till Bryssel 20 K på söndagen. Vi hade hittat ett perfekt ställe att stå på som låg nära en parkering. Det var inte så mycket folk där så vi behövde inte trängas. Efter ett tag så kom C och han såg riktigt pigg ut tyckte vi men fick senare veta att det var bara en mask :)


Kvällen tillbringades på uteplatsen med en god köttgryta och goda skratt.

När man är här nere och gillar champagne så ska man givetvis fara till Champagne, vilket C och hans föräldrar gjorde på måndagen. Jag stannande hemma och skrev på min uppsats och röjde lite.

Igår så for dom tillbaka upp mot Sverige och vi återgick till vår vardag med att handla mat, tvätta och skriva på uppsatsen :). C tog en runda på golfbanan med herr och fru M och en annan fru, fru S. Under eftermiddagen så kom det regn och det behövdes efter dessa varma dagar.

Denna dag består av opponering och fila på uppsatsen samt en efterlängtad promenad med fru M, det är längesen nu. Kvällen kommer avnjutas av lite vårmingen tillsammans med SWEA så jag hoppas att solen kommer hålla sig framme hela dagen och kvällen!

Nu ska jag fortsätta lyssna på dom andra som presenterar sina uppsatser så jag får lite tips inför min presentation i morgon!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar