måndag 4 juni 2012

Positiva tankar

Så här trött blir man då det bara regnar!

Om man tänker positiva tankar blir saker lättare har jag hört. Nu sitter jag och tänker på att i morgon så kommer solen lysa och jag springer ut i skogen och avverkar en mil runt 60 minuter. Kommer det inträffa då? Eller är det bara så att positiva tankar håller borta dom negativa men inget positivt händer? Rörigt!

Helgen som gick var lugn. Fredagen bestod i en löprunda som kändes som jag vet inte vad. Benen ville inte lyfta från marken och andningen funkade inte, men det blev 5,5 km iallafall. Eftermiddagen spenderade jag på hemlig ort ;). Berättar senare om min lilla utflykt. Fredagskvällen var jag helt slut så då satt jag i soffan, eller halvlåg, helt utslagen och orkade inte göra mer än ett halvt knop.

Lördag morgon skulle vara min sovmorgon hade jag bestämt. Jag ställer klockan varje morgon, vardag som helg men nu skulle jag strunta i det och sova tills jag vaknade av mig själv. Tji fick jag! Winston började skälla urtidigt, C vaknade tidigare än vanligt för han skulle ut och springa med sin springgrupp, Stora A skulle iväg med sina kompisar så huset var igång alldeles för tidigt för att jag skulle få sova! Detta resulterade i att jag gick omkring och var arg hela dagen, ni vet sådär som man är ibland, arg utan att veta varför. Urjobbigt!!!

På kvällen så var vi bjudna till familjen M på lite grillat. Vi kunde till och med sitta ute och äta vilket vi inte trodde tidigare på dagen då himlen var helt igenmulen. Men till slut så tyckte jag och herr M att det blev lite kallt så vi tog kaffet inne :).

Söndagen regnade bort totalt. Vi var hemma hela dagen och jag satt och skrev på min uppsats och C hjälpte till. Tänkte skicka in den på onsdag så jag blir av med den, är ganska trött på att läsa sida upp och sida ner och hela tiden hitta saker jag vill ändra :).

Denna måndag har passerat som vilken måndag som helst, nästan. Jag hade nöjet att ha fru M på lunch idag vilket lyste upp måndagen. Alltid kul att få sitta och tjata lite vid köksbordet!

Just det ja, helgen var ju inte bara positiv. Stora A blev bestulen på sin iPhone, Ericssonmobil och sitt körkort då hon var inne i Bryssel i lördagskväll/natt så jag var med henne på polisstationen i Waterloo i söndags. Detta har resulterat i lite merarbete för stora A så hon har inte varit en munter tjej dessa två dagar. Men idag så lättade det lite då hon hittade sina bilder och kontakter på iCloud, för det var det värsta tyckte hon att hon förlorat alla bilder och kontakter som hon hade i sin iPhone. Okey, körkortet var också lite illa men det får hon hem papper så hon kan beställa ett nytt. Det viktiga är att det är polisanmält ifall någon fösöker utge sig för att vara hon och begå kriminella handlingar.

Japp, det var nog allt för denna gången. På fredag ska jag flyga till Sverige för en blixtvisit och fira och krama på E som tar Högskoleexamen. Ska passa på att krama på så många som möjligt i släkten och dom vännerna som jag "snubblar" över!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar