måndag 2 april 2012

Nystädad bil och fina fötter

Det finns saker som man inte kan/orkar/vill göra själv, så om man kan få någon annan att göra det så känns det bra tycker jag. En sån sak är städa och tvätta bilen! Vi har inget garage eller annan plats att göra detta på så jag har hittat ett litet ställe som gör detta perfekt. Vad som är bäst med det är att stället ligger under en galleria och i den gallerian finns det lite smått och gott :). I förra veckan så var det dags igen för bilen att bli fin, och då tänkte jag att medans jag väntar så kan mina fötter också få lite omvårdnad. I gallerian finns en skönhetssalong som gör bland annat pedikyr så dit gick jag.


Visst ser dom ut att behöva lite omvårdnad :)
  

En klar förbättring!

Medans man väntar på att lacket skulle torka så fick man dessa fina "tofflor".

Som jag berättat tidigare så ska jag och C, tillsammans med herr och fru M, fara till Barcelona och denna resan börjar nu närma sig. För att ha en liten hum om vad vi vill se och göra när vi är där så bestämde vi oss för att ha ett litet "möte" om detta. Herr och fru M har båda fyllt år ganska nyss så dom gjorde två flugor på smällen och bjöd på en liten Spansk afton samtidigt som vi fick chansen att uppvakta dom båda :)
 Resultatet av planeringen blev att vi inte skulle missa shoppingen ;)

Kolla vilket vacker bord! Vi hade en mycket trevlig kväll med god mat och dryck som gick i Spaniens tecken!

I söndags så for stora A till Sverige och sonen kom hit och ska förgylla vår tillvaro i tio dagar. Har inte träffat honom sen jul så det var verkligen dags att få krama på honom igen ;). Lilla A for iväg till Sverige i morse, så nu är vi en liten familj i ett stort hus :(

I Belgien så har dom inte stängt överallt på långfredagen som i Sverige, så vi ska passa på att åka till Champagne, fast det ligger i Frankrike och DOM har helgdag på fredag. Men enligt det champagnehuset som C har bokat så är det öppet iallafall, vilken tur! :) Det ska bli kul att åka dit igen. Jag har inte varit där sen 2008 så nu är det på tiden! Vi ska fara med trevliga familjen M och deras besök från Sverige så vi får garanterad en trevlig utflykt!

Tentaresultatet från förra veckan kom tillbaka idag redan och jag fick G, vilket betyder godkänt. Känns så jädrans skönt eftersom jag var helt inställd på att jag kuggat den tentan, men tji fick jag :)

Nu ska jag och C kolla på "Så ska det låta" på svtplay. Ibland är det skönt att välja när man själv vill se ett program, men ibland så saknar jag att bara sitta och zappa i reklampauserna :)

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar