lördag 17 december 2011

Det är mycket nu...igen....

Nu tänker jag trycka på stoppknappen så tiden stannar en stund för nu är jag riktigt yr i huvudet av att det går så fort. Fattar ni att om en vecka så är det julafton och vi har troligtvis ätit en massa god mat och annat gott och säger som vi brukar "Att man alltid ska äta så mycket" :).

Jag fick en härlig julklapp på mail precis från en av kursledarna som talade om att jag fick godkänt på min omtenta som jag gått och oroat mig för. Tack J-M för den klappen, det är den bästa hittills (och den enda ;))

Som ni vet sedan tidigare så har jag träffat en massa trevliga tjejer genom SWEA här nere i Belgien, och i onsdags så hade en av dom bjudit in till Julglögg hemma hos sig. Hon hade bjudit in både från SWEA och från de bokklubbar hon är med i. Tror också att det var någon eller några från hennes franskaklass. Hur som haver så var vi en drös med tjejer från olika nationaliteter, bland annat från Japan, Skottland och Grekland. Så härligt att få sitta och prata med dessa fantastiska kvinnor och höra vad dom gör här och vad dom gjort tidigare och hur dom ser på saker och ting. Tack gulliga A för denna sammankomst!!!
 Detta fantastiska bord mötte oss i orangeriet, visst är det fint!
 Finns det något svenskare än en detta?
 Ett glatt gäng som sitter och "kacklar"
 I går kväll, fredag, så var det något vitt som började falla ner från himlen. Det visade sig vara snö! Nu vet jag inte om man ska bli glad eller ledsen över detta eftersom vi skulle åka in till Bryssel och Belgarna inte är så vana vid detta vita, vilket kan innebära lite trafikkaos. Nu behövde jag inte oroa mig så mycket eftersom det försvann en hel del innan vi kom iväg som tur var.
 Winston fick ha sin fina jacka på sig då han och husse skulle gå och köpa bröd, vilket dom gör på lördagarna.
 Han älskar verkligen snö den lille lurven. Det ska gnuggas och hasas i snön så han riktigt känner hur snön går in i porerna på honom :)
 Önskar dock att vi hade garage eftersom det är tråkigt att skrapa och sopa bilen. Framför allt så gillar jag inte kalla bilar :(
 Någon som skulle gilla den här bilen är min lilla mamma. Den skulle passa henne perfekt! Kanske man skulle sätta rött band om den och ge den till henne i julklapp ;).

Nu är det dags att sätta på startknappen för nu ska vi strax iväg och äta. Eftersom det är sonens sista kväll här i Waterloo så ska vi lyxa till det lite :).

Kram på er och ta det lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar