onsdag 14 december 2011

Sonens födelsedag

 I går så fyllde sonen 20 år! Våra kära vänner Familjen M var bjudna på middag och sonen fick vara värd och servera champagnen. Kvällen till ära så drack vi Drapier som är riktigt god och prisvärd.
 Fördelen med gäster är att man får duka lite extra fint. Dom söta servettringarna köpte jag när jag var med Fru M i den fantastikt roliga affären med alla fina granar. Vad som stör mig är att jag bara köpte sex stycken, vi är ju oftast åtta stycken personer till bordet då det ska dukas "fint" :(. Fast då får jag åka dit en gång till :)
 Sonen hade bestämt menyn för kvällen och den innehöll till förrätt snittar med gåslever, huvudrätten var Fransk potatisgratäng med rosmarin och timjanskryddade lammkotletter och till dessert Creme brulee vilket innebar att det blev en del äggvita över. Jag bestämde mig för att testa att göra maränger vilket ni ser resultatet av här på bilden. Dom blev lite små så ungdomarna tyckte det såg ut som något Winston presterat på gräset :). Otacksamma ungar! Fast nästa gång så ska jag göra större och doppa dom i choklad så dom blir extra söta ;)
Kvällen till ära så hade Winston fluga på sig. Lilla A hade systuga och fixade den och en tomteluva till honom, men den vägrade han ha på sig :).

Dagen består av seminarium och glögg, så nu måste jag kila!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar