onsdag 7 december 2011

December, avslutningens månad

December är en avslutningens månad tycker jag. Det är avslutningar i alla aktiviteter som man varit engagerade i under hösten och det är även avslutning på det gångna året. Tänk om man i början på varje år visste hur det innevarande året skulle bli, skulle det vara bra eller dåligt? En del saker skulle nog vara bra att veta så att man mentalt skulle kunna förbereda sig på dom, men en del är lika bra att inte veta för då blir det mycket roligare. Tänk om man skulle veta i förväg vad man skulle få när man fyller år till exempel. Nu vet jag att en del där ute vet vad dom får, men håll med om att det är roligare att inte veta :)

På tal om presenter så är allt bokat inför resan till Barcelona i april med familjen M, både flyg och hotell så nu kan nedräkningen börja. Ska bli kul att ha något att se fram emot under den mörka tid som nu nalkas. Har läst att det kommit snö i Sverige men här nere så är vi nog tacksamma så länge den håller sig borta eftersom dom inte riktigt vet hur dom ska hantera det vita kalla som dimper ner från himlen ;).

Den gångna veckan så har jag haft två avslutningar. Det har varit avslutning i matlagningskursen och så kan man säga att vi haft "terminsavslutning" med SWEA. Det är lite vedmodigt med avslutningar tycker jag. Men samtidigt så kan man se det som en början på något nytt vilket man nog borde göra och det ska jag göra :)

Matlagningskursen har varit så roligt, vi har verkligen haft jätte kul och lärt oss så mycket goda recept och tips på uppläggning. Jag säger bara TACK!


Vår underbara Fröken K som har lärt oss så mycket under hösten och öppnat upp sitt hem för oss förivrrade kvinnor :)! Tack än en gång!


Ytterligare en fantistisk dukning. Fattar inte vart hon får alla idéer ifrån, dom verkar aldrig sina :)


Jag och Fru M var på en liten utflykt häromdagen. Vi började på chokladfabriken där vi nästan mådde illa av all choklad som vi åt. Tänk att man kan må illa av något som är då gott. Kanske det finns substans bakom ordspråket att lagom är gott ;)?

Efter chokladfrossan så stannade vi till på Juldekorationernas paradis! Det var en stor lokal som var fullproppad, och då menar jag fullproppad, av bara julsaker. Inte ens i fantasin så skulle jag få ihop alla dessa grejor som fanns och som jag nu inser att jag MÅSTE ha för att min jul ska bli perfekt ;).


Självklart så måste jag ha en igloo i hallen till mina pingviner. Tänkte Winston kunde bo i den också, det skulle han tycka om :)


I köket som går i rött så skulle denna kreation passa in!


Denna skapelse skulle få förgylla vårt vardagsrum!


Lite dekorationer till matbordet!


Gårdagskvällen bestod i Julglögg med SWEA. En riktigt rolig tillställning med en massa kacklande kvinnor i varierande åldrar. Tror att det är lättare att göra sig hörd i en småskoleklass än i detta sällskap ;) Vi bjöds på glögg, pepparkakor och saffransbullar, och riktigt goda skinksmörgåsar, mums!


Kvällens överraskning och underhållning bestod i ett vackert luciatåg bestående av SWEA´s styrelse. Slog mig när jag stod där att jag kommer troligtvis ingå i det tåget nästa år, hujedamig ;)


Dom bjöd på skönsång och en lite "dans". Tack tjejer för ett oförglömligt minne ;)

Hade min omtenta i måndags som jag hoppades gick bra så jag kan lägga den kursen bakom mig. Enda positiva med en omtenta är att man verkligen har fördjupat sig i den kursen ;) (Om man inte som jag är begåvad med guldfisk minne). Denna veckan så har vi hemtentamen i fyra dagar så jag och stora A vet vad vi ska göra i helgen och det är inte att shoppa julklappar i alla fall :(

Nu sitter vi och filar på vår presentation av våra släktträd som vi ska redovisa på franskan på fredag. Inte nog med att det är svårt att få ihop hur trädet ser ut, det ska sägas på franska också och det är inte lätt ska ni veta.

Läs och försök lista ut vad jag menar;

Ma mére Lena et mon pére Ola

J´ai quatre enfants, Emelie, Amanda, Alexander et Agnes

J´ai un chien, Winston

Bonne journée!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar