måndag 12 december 2011

Hummerpremiär i Waterloo

Sen vi hördes sist så har jag haft en hemtenta under fyra dagar vilket var en liten pärs. Jag och stora A satt intensivt i tre dagar så när lördags kvällen kom så fick vi en liten belöning av C; Hummer och Champagne. Man bara älska honom vid dom tillfällena :)


Bubbel!

Hummer här nere är en aning dyrare än i Sverige så det kommer vi inte äta lika ofta som vi gjorde i Stockholm tyvärr, men god var den!



I Waterloo så finns det en vin och sprit butik där en av ägarna tydligen har ett finger inblandat i fler butiker i stan. C brukar gå ner till en mysig bröd affär på lördag morgon och köpa lite croissanter och nybakat bröd, vilket vi övriga familjemedlemmar uppskattar. Winston gillar det också för då får han följa med :). I lördags när dom var där så var även vin och sprit herren där och bjöd in oss på lite champagne provning under eftermiddagen. "Trevligt", sa C och lovade att vi skulle titta förbi. Vilket vi gjorde! Det är snyggt upplagt inne i butiken och man sitter uppflugen på en barstol och blir serverad den ena sortens vin och champagne efter den andra, mycket trevligt tycker vi :)!


Det finns lite annat smått och gott också i hyllorna, som dessa kexen till exempel som man skulle kunna ha i köket ståendes bara för att förpackningen är snygg. Sånt gillar jag :)!

Innan hummerintaget så åt vi gåsleverpastej på toast. Det ser inte mycket ut för världen men gott är det!

När det ska ätas i huset så råder det febril aktivitet i kökte, alla drar sitt strå till stacken inklusive Winston. Fast han brukar äta mest ;)



Dom har julpyntat i stan så det hänger ljusslingor och andra ljusdekorationer ut med hela huvudgatan. Någon snö tror jag dock inte att det blir innan ju här nere. Det är cirka 6-8 plusgrader på dagarna så det är lite svårt att få någon direkt julstämning. Vi var på en liten julmarknad i går och det hjälpte inte att det stod tomtar kors och tvärs överallt, julkänslan infann sig inte. Vad som var positivt var att jag fick köpt två julklappar till så snart är jag klar! C däremot har stora problem för han har fem julklappar kvar och dom ska skickas till USA så ska tomten få dom i tid så får han lägga på ett kol ;). Han kanske kan be någon snäll tomtenisse eller nissa om hjälp? ;)

I morgon så fyller sonen 20 år.Hej och hå vad tiden går, nu är det bara en tonåring kvar i familjen. Ja, förutom Winston då men han fyller ju sju år åt gången så snart har han kommit över den perioden också. Lilla A har fixat lite hemliga överraskningar under dagen så vi får hoppas att han inte märkt något :).

Eftersom det är måndag så är det jag som lagar middagen då dom andra är och tränar, så det är dags för mig att bege mig till köket!

Trevlig kväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar