söndag 18 mars 2012

Händelserik vecka

Denna veckan har det verkligen känts att våren har kommt till vår lilla by! Det har varit mycket aktiviteter så veckan har gått fort, men det gör i och för sig alla veckor :).

I tisdags kväll så var jag iväg på lite nätverksmiddag med SWEA. Vi var sex stycken som mötte upp på en mysig restaurang här i Waterloo, La Pepiniere. Kan varmt rekommenderas om ni vill äta gott till lagom pris. Jag tog fisk till varmrätt och tiramisu till dessert och gick definitivt inte hungrig därfrån utan hade kunnat ta med hälften hem i en doggybag :).

Onsdagen bestod av stadsvandring i Leuven. En mycket mysig och härlig stad med byggnader från medeltiden. Även denna aktivitet var med SWEA och vi hade en väldigt kunnig och trevlig guide. Vädret var till en början lite ruggigt men det klarnade upp och solen kom till slut fram.


 Här står vår guide utan för universitetet.


Torsdagen bjöd på fantastiskt väder så jag letade fram badmintonracketen och körde en match med stora A. Visst ser jag graciös ut ;). Kan säga att hon hade inte riktigt känslan för detta spel. Hon sköt bollen mer i rabatten än dit jag stod, men kul var det!

I fredags så for jag och fru M till IKEA. C ville följa med, han var ledig, men det ville inte jag :). Han har en förmåga att säga att vissa saker inte är nödvändiga och det tycker jag att det mesta är så det var bäst att lämna honom hemma ;). Köpte krukor till uteplatsen på baksidan och lite annat smått och gott. På kvällen så var det fortfarande härligt väder så vi bestämde oss för att ta ostbrickan ute på altanen, härligt!

Lördagen gick i motionens tecken. Jag lyckades springa fem kilometer utan att stanna en enda gång, vilket inte har hänt sedan förra sommaren och C sprang ett välgörenhetslopp på 12 kilometer. Han springer alldeles för fort för mig, han ligger på 5 minuter per kilometer och jag ligger på 7 minuter så än så länge får han springa för sig själv ;).

Lilla A var hos kompis och käkade pizza på kvällen  och stora A var på någon White grej så hon dansade hela natten och hämtades på tåget vid halv tio i förmiddags. Detta innebar att jag och C hade lördagskvällen för oss själva så vi tänkte att vi kunde äta på restaurang eftersom hela dagen hade gått i ett. Men när väl kvällen kom så var vi båda så trötta så vi stannade hemma och åt istället, vilket inte var illa det heller. Det var knappt så vi orkade hålla oss vakna till halv elva då lilla A skulle komma hem :).

I dag så for jag och C iväg till markanden för att köpa plantor till dom nya krukorna. Marknaden ligger vi stationen så vi var på plats när stora A kom inrullandes från Bryssel. När vi kom tillbaka så packade C inför sin resa till Tyskland och jag planterade dom inköpta blommorna. Blev bra om jag får säga det själv, och det får jag :). Klockan elva var det dags att ge sig ut i spåret med fru M på vår "lilla" runda. När jag kom tillbaka så hade C farit iväg, han bilar denna resan eftersom han ska stanna över nästa helg och åka snowboard. Själv så ska jag plugga inför tentan som är nästa måndag :(.

Stora A har sovit i några timmar och lilla A sitter och snörvlar brevid mig i soffan. Hon är krasslig så vi får se hur det blir i veckan om förkylningen bryter ut eller om hon ska gå omkring och vara halvkrasslig.

Ha en trevlig söndagskväll alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar