tisdag 13 mars 2012

Våren?

Sedan vi hördes sist så har det hänt en massa saker. Vi har haft ytterligare ett styrelsemöte med SWEA, vi har haft ett Coffe morning med SWEA där vi pratade om appar till iPad och iPhone (jag har ingen av dessa fenomenala produkter),  jag har haft ett seminarie, det har varit melodifestivals final och så tror jag våren har kommit! Pust.....
 Detta är bara en del av de SWEOR som uppslöt till Coffe morningen. Ni kan tänka er ljudnivån ;). Vi bjöds på den mest fantastiska buffén med kakor och gott bröd och diverse pålägg. Tyvärr hann jag inte ta någon bild innan alla hungriga SWEOR hade demolerat den ;). Vi fick lära oss om vilka appar som är intressanta att ha i sin iPad eller iPhone och hur man kan använda dessa fantastiska prylar. Kanske jag måste köpa en iPhone i alla fall ;)?
 Jag har bestämt att vi inte kan sitta i huset och häcka varje helg så i lördags så for jag och C iväg på en liten utflykt (döttrarna ville inte följa med). Vi åkte till Castellet i Namur vilket var ett trevligt utflyktsmål. Där gick vi runt, när vi väl kommit upp för alla trappor :). Det fanns ett parfym museum som var lite fascinerande. Vädergudarna hade lovat sol, men den såg vi inte så mycket av, utan istället så började det dugga lite.
 Nu vet ni vart Hollandais såsen kommer från ;)
 Söndagen var första riktigt varma dagen så då städade C huset och mattorna for ut. Detta gillade Winston för då fick han ligga och gosa i dom :). C passade på att vila lite i solen med Winston!
 Jag for till marknaden med fru M och handlade blommor som jag planterade efter att vi kommit tillbaka från vår skogspromenad.
 Det är så billigt så man kan inte låta bli att köpa fler än man har plats för, så nu måste jag köpa fler krukor ;). Ooops.....
Winston älskar att sitta i trappfönstret. Detta är vad vi ser när vi åker ut och in genom grinden! När man åker ut så värker det lite i hjärtat för han ser så ensam ut, men när man kommer hem så blir man varm i hjärtat av att se honom sitta vänta. Dom säger att hundar inte har någon tidsuppfattning, men det tror jag dom har ;).

Ikväll så ska jag äta middag med några SWEOR på restaurang, vilket ska bli roligt. Får passa på när C är hemma, han ska ju iväg här igen nästa vecka och vara borta i två veckor. I morgon så ska vi på stadsvandring i Leuven, också med SWEA. Vad skulle jag göra utan mina SWEOR :)? Troligtvis bara sitta inne och plugga, not ;)....

Nu är det dags för seminarie II, vilket innebär att det snart är tentadags igen. Herregud, vad tiden går!!!

Ha en underbar dag alla!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar