söndag 4 mars 2012

Ny månad

Snö, ett minne blott?!

Så har det gått ytterligare en månad och det är februari vi lämnar bakom oss. Mars kan vara en lynnig månad gällande väder, och jag tror inte att Belgien är annorlunda än Sverige då det gäller marsvädret. Vi har haft över 13 grader varmt och vi har haft bara någon enstaka plusgrad, så vårjackan vet inte rikigt om den är framme ur gaderoben för att stanna ute eller om den får hängas in igen.

Veckan har bestått av studier och lite hemmapyssel. I fredags så fick vi den nya diskmaskinen inkopplad, jippi! Men säg den lycka som varar för evigt. Igår så märkte jag att våra stora mattallrikar inte fick plats, så jag får fortsätta handdiska eller också så struntar jag i att använda dom. Vi får se vilket det blir. Kan ju be C diska också ;).

Gårdagen bestod av matlagning och fönsterputsning. Eller rättare sagt jag lagade mat och en gullig liten städerska putsade fönstren. C har varit väldigt skeptisk till att jag beställt fönsterputs för han har sagt att han kan putsa fönstren. Vad han inte har sagt är vilket år, så nu bestämde jag att vi skulle beställa denna tjänst. Gissa om jag är nöjd! Tack städerska S!

Anledningen till att jag lagade mat nästan hela dagen var för att vi hade bjudit hem familjen M och familjen O på lite middag. Fru M har äntligen kommit tillbaka och det måste ju firas med lite god mat och dryck :). Temat på maten var Italienskt så till drinktilltugg gjorde jag parmesankex och torkad parmaskinka som serverades med oliver och lagrad ost. Drycken till detta var champagne (vad annars :)). Varmrätten var tre olika sorters pajer, kycklingpaj med broccoli och salami, italiensk köttfärspaj med soltorkade tomater, fetaost och oliver och en salami och briepaj. Alla tre blev lyckade så det var roligt. C stod för efterrätten som var Tiramisu, Paolo Robertos recept. Kan rekommenderas för det var lätt och blev mycket gott.

Nu sitter jag och tittar på Vasaloppet på svtplay och känner att jag inte saknar snö :). Denna dagen ska bestå av studier, har en redovisning som jag måste få ihop tills på tisdag, och sen en härlig skogspromenad. Nu när fru M är tillbaka så är det dags att komma in i promenadrutinerna igen! För er som undrar så klarade jag tentan som jag kände gick så kasst, så jag fällde en liten tår när resultatet kom :).

Undra hur länge familjen ska sova, börjar bli hungrig!

Ha en skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar