lördag 24 mars 2012

Somnade



Alltså vilket väder! Det har varit flera dagar av kanonväder denna veckan så man fattar inte att det bara är mars månad. I veckan så har jag pluggat lite, inte mycket, och gått och skrotat här hemma. Lilla A har varit sjuk så det har varit lite pyssel med henne. C är i Tyskland på kurs och denna helgen så åker han Snowboard på någon alptopp. Winston var hos veterinären i onsdags och fick godkänt. Inga fel på honom, mer än att han jamar och ibland skäller så man tror att man ska bli tokig! Torsdag morgons så lämnade jag och stora A honom hos frissan, så nu är han sååå söt. Ser ut som en liten valp, fast han blir två år till sommaren redan.

Lilla A var i skolan i fredags och stora A var på franskan. Saknar franskakursen lite, men jag måste prioritera högskolekursen istället :(. Lilla A hade beställt tacos och då jag var och handlade så insåg jag att fredag är en taco dag för många. Fick åka till en annan affär för att få tag på tacobröd. Det bor helt klart en hel del svenskar i Waterloo :).

Idag så har det varit otroligt varmt och skönt. Solsängen åkte fram i onsdags och idag så har jag legat där i några timmar och pluggat, och sovit! Vet att det inte är hälsosamt att somna i solen, men det var sååå skönt! Var lite trött efter förmiddagens utflykt. Stora A skulle ut och jogga och jag hängde på. Lite stolt över mig själv måste jag erkänna. Denna veckan så har jag ökat min sträcka från 5 kilometer till 6 kilometer och idag så sprang jag hela 7 kilometer i skogen. Kan säga att denna skogen inte är platt, utan det går upp och ner hela tiden men jag pallade hela sträckan som jag planerat.

Just nu är stora A är  och jobbar, hon är på barnkalas :), och lilla A är i stallet så det är bara jag och Winston hemma just nu. Ganska tråkigt faktiskt att vara själv, så nu får dom ta och komma hem.

Söndagen kommer bestå av SWEA aktivitet. Vi ska besöka ett koncentrationsläger, Breedonk. Jag visste inte att det fanns något läger i Belgien så det ska bli intressant samtidigt som det kommer bli jobbigt tror jag.

Återkommer med bilder och intryck!

Trevlig lördagskväll alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar