fredag 6 januari 2012

Allt som vanligt

Måste korrigera ett misstag som jag skrev i förra inlägget och det är att farmor fyller 90 år i år och inte nästa år. Hade glömt att vi hade nytt år :). Tack kära syster för att du är så uppmärksam ;).

Nu har vi varit hemma iWaterloo i tre dagar och allt är som vanligt. Fast inte riktigt, lilla A har inte landat in ännu, hon kommer i morgon. Då är allt som vanligt! C har börjat jobba, jag och stora A pluggar för fullt och Winston skäller i trädgården på alla fåglar som flyger över.

I går så fick vi äntligen tentaresultatet på den hemtentan som varade i 5 dagar i början på december. Vi klarade oss bägge två och jag fick VG vilket kändes lite extra skönt eftersom jag inte var säker på om jag klarat mig :). Förresten så är VG mina initialer så det står i och för sig det på alla mina inlämningar men inte i betygsrutan ;).

I går så var vi hos trevliga fru M och sonen M och fikade jag och stora A på eftermiddagen. Dom kom ner i förrgår och kände precis som vi att det var skönt att vara hemma igen. Det är inte det att man inte uppskattar att träffa nära och kära, utan det är det att få vara hemma bland sina saker och sina rutiner som jag saknar då jag är borta.

På tal om borta så ska vi kanske åka till New York i november. C ska springa maraton har han tänkt. Beskedet om han får plats kommer i april så då vet vi om vi ska boka biljett eller inte. Han har sagt att han ska göra det då han fyller 45 år, men han fyller 44 i år så då han sa att han anmält sig så tog jag för givet att det var 2013 vilket jag sa till fru M bland annat. Men då kommunikation inte är min käre sambos starka sida så antog han att jag förstod att det var i år han hade anmält sig till :). Tänk vilka missförstånd det kan bli då man inte talar klarspråk ;).

I dag så ska Winston till frisören äntligen. Han ser ut som ett troll med massor av tovor i pälsen och luggen är så lång så han måste titta upp för att se :). Fast söt är han! Vi ska ta före och efterbild på honom så ni får se själva!

Nu måste jag plugga lite innan vi ska iväg och lämna honom. Tänkte ta en liten sväng på stan också och se om något har ändrat sig sen vi var där sist ;). Här är det inte helgdag utan allt är öppet!

Vi ses och hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar