måndag 16 januari 2012

Stora dottern med sambo på besök

I fredags så kom äntligen stora dottern, E, med sambo, J, på besök. Det är första gången dom är här nere sen vi flyttade ner så det känns extra kul att få visa henne vårt nya hem och vårt nya land :).
 Jag och stora A hämtade dom på flygplatsen och både vi och dom var i tid :)
 På kvällen så firade vi deras ankomst med...just de Champagne!
 På lördagsmorgonen så drog stora A iväg med dom till gymet så när dom kom därifrån så hade jag dukat upp en liten brunch för det behövde dom tyckte jag efter det träningspasset.
 Vi hade bjudit över familjen M på middag på lördagskvällen och kvällen till ära så hade jag "slängt" ihop en liten glass - blåbärstårta med maränger i. Jättelätt att göra och god att äta! ;)
Som vanligt så är det alltid lika trevligt att umgås med familjen M och det var kul att presentera dom för E och J så dom vet vilka dom är som vi alltid pratar om ;).

På söndagen så drog dom till gymet igen och jag och fru M tog en stavgångspromenad i Stora skogen vilket var fantastiskt skönt i solen.

I dag måndag så har E och J tagit tåget in till Bryssel. Hon har bara ringt fyra gånger och frågat hur hon ska gå och vart hon är så det känns tryggt ;). Får väl se när dom kommer hem, dom tänkte träna i kväll klockan sju så förhoppningsvis så hinner dom i tid :).

Jag och stora A försöker plugga inför den sista tentan på denna kursen som vi har på onsdag och torsdag men det är segt. Fru M inviterade mig på en promenad och jag var inte svårövertalad ska jag erkänna :). Solen skiner och det är några plusgrader så det gäller att få lite sol på näsan så fräknarna vaknar :).

Nu ska jag fara iväg och hämta lilla A och hennes kompis på skolan för att sen skjutsa dom till stallet. Som sagt, studiemotivationen är inte på topp ;).

Winston har hittat ett nytt ställe att ligga på, i trappan. Är det mörkt så finns stor risk att man trampar på honom för han matchar färgen på mattan ;)!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar