måndag 27 februari 2012

Bortglömt bagage=kaos



Igår så var det dags att hämta lilla A på flygplatsen. Mina änglar till föräldrar skjutsade henne till Landvetter. Precis innan dom kommer fram så hör dom på radions nyheter att flygplatsen är stängd på grund av att man hittat en ensam väska. Till saken hör att förra gången dom körde henne så var planet försenat så dom kände bara, "Inte en söndag till på Landvetters flygplats"!

Hur kan man glömma sin väska/väskor? När jag är ute och reser, vilket händer ibland, så är jag otroligt nojig då det gäller mitt bagage. Jag vill inte släppa det ur sikte och om jag ställer ner det så ställer jag det alltid mellan fötterna, för om jag skulle få hjärnsläpp och glömma väskan så snubblar jag på den då jag börjar gå :). All denna kaos gjorde att istället för att landa 19.20 så kom lilla A fram 22.22. Innan hon tagit sig igenom den "lilla" flygplatsen hade klockan hunnit bli 22.45 så det var en trött tjej som for till skolan i morse. Jag och stora A roade oss med att titta på folk som strömmade genom ankomsthallen. Vi gissade vart dom kom ifrån och vilken nationalitet dom hade och sen självklart så kommenterade vi hur dom var klädda :). En del kom i shorts och sandaler och en del hade dubbla vinterjackor på sig. Dom hade nog haft övervikt på sitt bagage så dom fick packa ur lite och ta på sig :)!

Under sin Sverige vistelse så har hon hunnit fylla år, så vi lämnade en 13-åring och fick hem en 14-åring :). Vi får se hur hennes tonårsperiod ska utveckla sig, hennes stora syskon hade helt olika tonårsperioder så jag undrar om det finns en fjärde variant? :)

Morgonen bjöd på frost och dimma, men nu är himlen blå och solen skiner så fint. Visserligen är det fortfarande lite kallt, men det blir varmare!

Dags att dyka ner i studielitteraturen!

Ha en skön dag alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar