söndag 12 februari 2012

Halvtid

Nu är det "bara" två veckor kvar tills C kommer hem. På ett sätt så vill jag att tiden ska gå jätte fort, men samtidigt inte. Samma vecka som han kommer hem så har jag nämligen tenta och det känner jag mig inte riktigt redo för om två veckor. Tycker att jag behöver en eller två veckor extra på att sätta mig in i litteraturen. Men man ska inte gapa över mycket för då mister man ofta hela stycket heter det ju, så jag får hålla mig till ursprungsplanen :).

I fredags så kände jag mig lite hängig och hade fått virusblåsor vid näsan och det var inte skönt då jag behövde snyta mig ska jag säga, aaaj! Ont i hela kroppen har jag haft hela helgen så jag tror att det är en liten virusbacill som har angripit mig. Tur att jag är piggare idag eftersom jag och fru M inte kan missa vår söndagspromenad :). Nu får vi snart hitta en annan runda för nu går vi denna på ett nafs, eller också så pratar vi så mycket så vi inte märker att vi tar oss framåt ;) (Skulle tro det sista).


I fredags så gjorde jag lite asiatiskt igen, en Räk- och jordnötswok. Riktigt smarrig men ack så mättande!

Lördagen så städade vi huset och jag var och handlade inför lilla A´s filmkväll. Dom var så snälla och gulliga, och framförallt tysta på övervåningen. Själv satt jag och kollade melodifestivalen på svtplay och tyckte att det var lite ensamt i soffan. Tur att jag har Winston :). Får väl säga att det var rätt låtar som gick vidare till Globen, men INTE till andra chansen! Dit hade jag velat att Andreas kommit och även Di Leva. Det är min åsikt och den står jag för ;).

Söndagen har gått i engelskans tecken. Jag har filat på mitt CV och översatt det, sen har jag skrivit klart min essä som ska redovisas på tisdag. Känner mig riktigt duktig, klappar mig själv på axeln lite lätt ;). Stora A har lekt askungen idag, fast det kom ingen Prins och hon fick inte gå på någon bal så lite besviken är hon :)

Hon har skurat köksskåpen åt sin lilla mamma! Tack älskade dotter för detta, nu kan jag sitta i köket utan att hela tiden irritera mig på fläckar ;). Tack också till lilla A som hjälpt till med hushållsarbete idag!

Själv så bakade jag en morotskaka för första gången i mitt liv och den blev faktiskt riktigt god! Man måste ju fira när döttrarna varit så duktiga!

Något annat jag vill fira är att min älskade syster och sambo har förlovat sig!
 Grattis säger vi till dom och ett hurra, hurra!

Nu så är det dags att laga lite middag och planera kommande vecka, både gällande aktiviteter och mat.

Trevlig kväll alla!

2 kommentarer:

  1. Hej! Vilken fin blogg du har! Jättekul. Måste fråga, går din dotter på Skandinaviska Skolan? Vet du om det finns en sk barnvaktslista där? Jag söker nämligen en pigg tjej eller kille som kan hjälpa mig med barnen ibland på helgerna när min man är borta? Har du ngt sådant nätverk? Kommer förresten gärna och hälsar på ngn gång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej,
      Min 14-åriga dotter går på SSB, vet inte om dom har någon lista, men jag kan kolla. Annars har jag en 22-årig dotter som jobbar som au-pair på veckorna här i Waterloo och hon hjälper dig gärna då du behöver!

      Min mail är:vickangeiborg@msn.com.

      Kul att du gillar bloggen!

      Vi hörs!

      /Victoria

      Radera