onsdag 22 februari 2012

Tomt

Nu har det gått för länge igen! Jag flyter runt som en amöba och får inget eller allt gjort, jag vet inte. Förra fredagen var vi på lite kalas hos familjen M. Deras son J fyller år på torsdag denna veckan, men eftersom han och fru M åkte till Sverige i söndags så firade vi lite innan.
 Flaggan i topp!
 Prinsesstårta dagen till ära. Mums!!
Kvällen avslutades med kortspel, Svarte Petter och Uno. Jag förlorade ingen av spelen, men vann ingen av dom heller :).

I lördags så for lilla A till Sverige så då blev det bara jag och stora A kvar här hemma, och så Winston förstås. Ska erkänna att dom första två dagarna så var det okey, jag tog promenader i skogen och passade på att kolla lite filmer som jag missat. Men sen i måndags så har det varit lite tråkigt eftersom stora A jobbar och inte kommer hem förrän på kvällen. När lilla A har varit hemma så har hon kommit på eftermiddagen så då har dagarna inte blivit så långa.

Egentligen så har det varit guldläge för mig att vara själv så mycket eftersom jag har tenta i morgon. Tyvärr så har jag så fruktansvärt svårt att hitta motivationen att läsa! Den har bara blåst bort, det är jätte trögt. Den kursen vi läser nu handlar om teorier och metoder ur ett vetenskapligt perspektiv. Inte riktigt min grej, men det är bara att bryta ihop och  komma igen :)

Stora A har kompis från Sverige här nere nu. Vi hämtade henne på flyget idag och hon ska stanna tills på söndag. Kul för stora A tycker jag att hennes kompisar är intresserade av att komma och se hur hon har det.

Jag har också besök att se fram emot. Mina före detta arbetskamrater kommer i april och det ska bli sååå roligt att få träffa dom virrpannorna igen! Dom är verkligen lite galna, på ett positivt sätt ;).

Det händer mycket i vår känns det som. I april så kommer då förra arbetskollegorna och kanske min kusin (vilket jag hoppas), sen åker jag och C tillsammans med herr och fru M till Barcelona. I maj så kommer mina älskade föräldrar (det är på tiden att min pappa kommer ner, behöver lite råd om trädgården ;)). Får inte glömma att det är en massa intressanta utflykter med SWEA också. Jisses, hur ska jag hinna med allt ;).

Bakade en morotskaka idag igen, så nu är det dags för lite kaffe och en smakbit ;)!

Kram alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar