söndag 5 februari 2012

Snö och melodifestival

Snö i detta landet innebär kaos eftersom Belgare inte vet hur dom ska hantera denna vita massa. Någon som gillar snö är Winston. Han springer och kör ner hela näsan i det vita pudret :)
 "Släpp in mig matte, jag fryser om tassarna"!
 Snälla familjen M hade bjudit in oss på middag och melodifestivalsyra! Jag har varit ett riktigt melodifestivals fan men dom sista åren så blir jag besviken om och om igen. Okey att det ska finnas en bredd och att alla ska få sin smak tillgodosedd men det finns ju grader i helvetet som jag brukar säga. I går var tyvärr inget undantag, men som sagt det fanns något för alla öron.
 Denna gruppen hade dom dammat av och som sist så gjorde dom ett bra nummer men det räckte inte ända fram. Tror nog ändå att dom kommer spelas på svenska radio så  satsningen går ihop ;).
 Fru M körde vårtema på dukningen vilket uppskattades i kylan! När vi lämnade vårt hem så stod termometern på -7,5 grader, men hos familjen M så stod den på -10,5, snacka om gradskillnad! Brrrrrr........ 
 Som vanligt så bjöds vi på god mat och dryck, som den här panacottan som var himmelsk!
 Vi avslutade kvällen med sällskapsspel och jag är den rosa pluppen som står sist :). Men det var bara för att jag ljög så dåligt vilket jag ser som positivt ;)
Söndagsfrukosten intogs framför TV och söndagsmorgon, mysigt! Jag och fru M ska ta vår obligatoriska skogspromenad som vi gör på söndagarna numera. Vet inte vad termometern står på men det blir termobyxor och tjockvantar på för jag hatar att frysa som de flesta vet.

Stora A och lilla A ska gå till gymet med herr M och unge herr M vilket jag vet att dom alla ser fram emot, särskilt lilla A ;) (not).

Resten av söndagen ska gå i studiernas tecken och lite tvätt sen blir det nog någon film så vi riktigt känner att det är söndag. C har det bra i Kenya där dom är nu. Runt 30 grader varmt och han har även skaffat sig två husdjur, en apa och en fladdermus. Hoppas inte han tar med sig dom hem! :)

Ha en underbar söndag!


1 kommentar:

  1. Jag har hört talas om svenskar som "glömmer" att ta med sig ordentliga vinterkläder när de bosätter sig tillfälligt nere i europa, motivering- vinter blir det väl bara i norden??? Skönt att höra att ni e så förtänkta, det värsta som finns e ju att frysa! KRAM från VM-finaltittarna<3

    SvaraRadera