torsdag 9 februari 2012

Vårtecken

I tisdags hade SWEA årsmöte och då blev jag och fru M invalda i SWEA´s styrelse så nu är vi officiellt sekreterare, moi, och fru M är kassör. Tillställningen hölls på det Svenska Residenset och det var jätte vackra lokaler och möbler.

 Denna vackra takkrona skulle man ha hemma!
 (Om man bodde så det var högt i tak vill säga) ;)


 Fantastiskt goda små tilltugg bjöds det på, mums!


 Några glada SWEOR som står och småpratar. Kan säga att ljudnivån var hög denna kväll ;)


 Tre glada nyinvalda styrelsemedlemmar


Den där våren verkar ju dröja så jag fick köpa lökar och sätt in istället. Nu har vi tydligen lite varmt inne i huset, vilket jag INTE känner, men det känner blommorna för dom slog ut på tre dagar. Nu gäller det att njuta så länge dom lyser som solen på bänken i köket!


Pärlhyacinterna pryder kontoret och ser längtande ut genom fönstret!


Jag lovade bilder på sovrummet efter min ommöblering och här kommer dom.


Det fattas fortfarande några småsaker innan jag är helt nöjd, men det måste värka fram för att det ska bli bra :).

I dag så har jag varit och lunchat med den danske mannen. Det var längesen sist så det var riktigt trevligt att sitta och tjattra några timmar med honom och hans fransktalande vänner. Ja, jag tjattrade inte på franska utan fick öva på min engelska. Något som var roligt var att jag förstod vad dom talade om, så jag kan nog mer franska än vad jag trodde!

Kylan verkar ha bestämt sig för att stanna några dagar till och det gillas inte av oss här hemma. C har det varmt och skönt i sitt Afrika och kommer inte hem än på två och en halv vecka. Får nog uppsöka "kärringgrillen" innan han kommer hem så man inte tas för albino brevid honom ;).

Kanske ska ta mig på AW i morgon tillsammans med herr och fru M. Dom är gulliga och tänker på att ta med mig på lite sociala saker nu när jag är gräsänka!

Lilla A är inte en glad tjej nu ikväll eftersom hon får sitta på kontoret och göra franska läxan. Hon har prov imorgon och för att hon ska klara det så får hon inte göra läxan på sitt rum, Holken, som vi kallar det. Av erfarenhet så vet jag att då sitter hon och gör en massa annat på datorn istället för att plugga. Känner igen det där ;).

Nu är det dags att höra om hon lärt sig något!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar