torsdag 2 februari 2012

Rättvisa

(Längar till att få inta solsängen igen!)


Alltid har man hört att livet är inte rättvist och så har även jag sagt till mina älskade barn. Det värsta är att det stämmer. Här sitter jag i Waterloo och fryser och C är i Afrika och svettas. Varför är inte det rättvist? Jo, för att jag HATAR att frysa och han gillar inte värme! Skulle vilja säga att han hatar värmen, men det vore att ta i :). Okey, han är där och jobbar och hinner inte ligga på stranden och sola och bada, men han slipper åtminstonde att bylta på sig två lager med kläder för att gå ut med hunden i fem minuter. Eller, hunden har han ju inte ens med sig, Winston är hemma hos oss och fryser han också :).

Dagarna går och kommer i någon diffus oordning. Tur att jag skriver upp i filofaxen vad som ska göras och vad som gjorts annars hade det varit total kaos. Ja, jag vet att jag är old fashion som har filofax och inte någon cool i-Pad men jag gillar att skriva på papper och träna på min handstil ;). Kanske att jag inte är så teknisk också så därför kör jag med ett säkert kort, filofaxen ;).

Denna vecka har hittills bestått av studier och ommöblering i sovrummet. Blev otroligt nöjd måste jag erkänna. Ska lägga ut ett kort någon dag så ni får se mysfaktorn! I tisdags så hade vi seminarium, det första på denna kursen och det var nervigt ska jag säga. Eftersom kursen är på engelska så är ju självklart alla diskussioner på engelska och där ligger jag i lä mot de juniorerna som jag läser tillsammans med. Herregud vad dom tjattrade, på engelska. Hade inga problem med att fatta, men min tröga hjärna hann inte översätta vad jag ville ha sagt innan dom hade bytt samtalsämne. Får börja tänka på engelska här hemma och prata engelska med stora A och lilla A. Winston känns som om jag kan fortsätta prata svenska med, för han lyssnar inte ens på det språket ;).

I morgon så ska jag och fru M åka till IKEA, det ska bli kul. Har inte varit där i år ännu så jag börjar få lite abstinens. Förhoppningsvis så stannar vi till vid den lilla butiken med fåret på hemvägen. Där har dom sååå mycket mysigt till hemmet. Allt man inte behöver på ett och samma ställe ;).

Nu är det dags att ta tag i dagen och få lite läst. Gillar inte att ligga efter, blir lite lätt stressad så nu får jag sätta fart!

Ha en underbar dag!

1 kommentar:

  1. Hej, det är så roligt att följa dig på bloggen. Här hemma fryser man oxå, -12 gr imorse. Mössa å vantar på. Saknar dig! Kraaaaam

    SvaraRadera