torsdag 16 februari 2012

Styrelsemöte och utflykt


Låt mig presentera nästan hela SWEA styrelse i Belgien, fattas tyvärr en person. Vi hade första styrelsemötet i tisdags och det var mycket trevligt. God mat och härligt sällskap kan inte bli annat är trevligt. Tack fru W för att du fixade en sån trevlig kväll och framförallt god mat! Vi hann med att gå igenom dagordningen också, prata om effektivitet :).

Onsdagen bestod av trevlig skogspromenad med fru M. Det dröjer till nästa skogspromenad eftersom fru M och sonen ska åka till Sverige på söndag och vara borta i TVÅ veckor. Ja, inte sonen för han har bara lov i en vecka, men fru M ska stanna två veckor. Tråkigt för mig, men roligt för henne :).

Idag så har vi varit på en trevlig utflykt till Charleroi på hus- och trädgårdsmässa. Det var jag och fru M och en norsk "dam" som hon läser franska tillsammans med. Mässan hade allt från värmepannor till husbilar. Men det som intresserade oss var; 


En mycket trevlig vinleverantör!


Här sitter vi tillsammans med ägaren av vingården som ligger i frankrike. Jag fick bara lukta på vinet eftersom jag vaknade med migrän i morse och hade tagit medicin :(.  Men trevligt var det att sitta och lyssna på honom berätta om sina viner!

Vi strosade omkring på mässan i några timmar och åt ost fondue till lunch, mums! Tack kära fru M för att du tog med mig på denna utflykt, nu kanske jag kan studera i morgon ;).

Lilla A är ledig i morgon så hon ska packa inför sin resa till Sverige på lördag morgon. Detta innebär att det blir bara jag och stora A kvar här hemma, och Winston förstås :). Han är vår lilla solstråle och terrorist. Nu har han skällt jag vet inte hur många nätter i rad på den där räven som spatserar i vår trädgård på nätterna. Måste ta ett snack med räven och be honom byta trädgård så jag får sova snart :)!

Dags att kolla på Biggest Loser!

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar