fredag 18 november 2011

Häcken har blivit friserad

Denna dagen har varit lång men jag har fått en hel del gjort. Började dagen med att skjutsa lilla och stora A till skolan. Stora A var en duktig elev och gick på franskan, men jag var en olydig elev och skolkade ;). I stället för att parla franska så gick jag med Winston på en skogspromenad. Eller gick och gick. Vi stod mest still och lyssnade på ljud som måste varit väldigt hemska i Winstons öron, för han stod som en staty emellanåt och vägrade gå en millimeter.

När vi kom hem så läste jag lite om frankrikes politiska system och hur deras historik ser ut gällande politik och regering. Ganska intressant att läsa om, man förstår mer och mer varför dom strejkar i parti och minut :). Sonen var snäll och hämtade stora A då hon slutade så jag fick fortsätta läsa. Samtidigt som dom kom hem så kom även dom som skulle klippa den "lilla" häcken. Det tog dom två personerna fem timmar att få ordning på häcken, och C som trodde han skulle kunna fixa det själv ;). Ibland så är det bättre att proffs gör saker så det blir riktigt gjort och gjort över huvud taget ;).

Förmiddagen fögylldes av att Fru M tittade förbi på lite fika efter sitt träningspass. Vi pratade bort en timma drygt. Skönt med vänner som hjälper till att slå död på tid ;).

Den danske mannen kom föbi och skulle plocka upp sin post på eftermiddagen. Han och frugan har varit i Tanzania i några veckor så vi har skött posten. Han hade mycket att berätta så den föreläsningen som jag satt och såg på fick stå på paus i många minuter ;). Föreläsningen var på 126 minuter och det tog mig drygt tre timmar att kolla på eftersom jag blev avbruten hela tiden.

Sonen och lilla A plockade upp alla löv och stoppade i säckar och Winston hjälpte till. Han är hjälpsam, det är det jag säger :). Själv så lyssnade jag klart på föreläsningen och sen så började jag och sonen att förbereda middagen. Testade en ny rätt i kväll med lite Italiensk touch. Det var uppskattat av resterande familjemedlemmar som tur var :).

Har fått lite bilder från middagen i Albert Hall som jag tänkte ni kunde få se;


Den obligatoriska gruppbilden. Ser ni mig ;)?


Vårt bord hade roligast, stämningen var hög hela kvällen och skratten var många!


Det är inte var dag vi är så här uppklädda ;).

Nu ska jag titta på "Den som dräper" med C. Som vanligt så har jag redan sett avsnitten men inte han :).

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar