måndag 14 november 2011

Varmvattnets återkomst



Så kom då dagen då varmvattnet skulle komma tillbaka till vårt hem! Teknikern, eller "handyman" skulle komma klockan åtta i morse. Fem i nio kom hon som är vår kontaktperson, typ förvaltare, och skulle kolla hur det gick. När hon upptäckte att teknikern inte kommit ringde hon JUNKERS och frågade vad som stod på. I detta ögonblicket önskade jag att jag förstod franska för helsike vad hon skällde och gormade på den människan i andra änden av luren. Hon skällde så mycket så Winston kom in till mig på kontoret där jag satt och hade seminarium :). Samtalet resulterade i att förvaltaren la på luren i örat på JUNKERS människan och sa att det ska komma någon under dagen och jag skulle ringa henne då teknikern kom! Puh, hoppas jag aldrig kommer reta upp henne så jag får en sån utskällning ;)

Seminariet gick bra, det pågick tre timmar men eftersom det var intressanta diskussioner så gick tiden fort. Winston var jätte duktig och sov nästan hela tiden. Efter lunch så åkte jag och stora A till banken för att fixa en grej som gymet var tvugna att ha för deras autogiro. Men när vi kom till banken så visade det sig att vi redan hade alla uppgifter så det var gymet som var lite tröga. Kändes ju skönt för en gångs skull att vi hade lite koll ;).

Eftermiddagen har gått åt till lite plock, tvätt och skjutsning till och från stallet. C flög till Österrike på eftermiddagen och sonen kommer inte förrän på onsdag, så Winston är ensam kille hemma just nu. Tror han trivs med att bli bortskämd av oss tjejer :).

Stora A är på gymet och tränar, lilla A gör sina läxor så jag får väl ta och fixa lite middag så vi kan gå och lägga oss snart :). Min kropp vill sova tjugo timmar om dygnet nu känns det som, hittar inte riktigt någon energi men den kommer nog förhoppningsvis till jul :).

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar