söndag 27 november 2011

Veckan som gått


Så har ytterligare en vecka gått i almanackan. Denna veckan så har C fyllt år vilket firades med ett litet kalas med familjen M!


Förrätten bestod av Chevré med hackade valnötter och honung. Uppskattades av gästerna vilket var roligt.


Eftersom det är första avdvent denna veckan så skulle det bakas lussebullar. Gillar lite "annorlunda" saffransbullar så jag gjorde bullar med mandelmassa i. Blev saftiga och goda!


Winston blir bortskämd som vanligt. Denna veckan så har jag och stora A varit lite wild and crazy och studerat utanför huset. Under seminariet i onsdags så kom det fram att det sitter en student inne i Bryssel som kände precis som vi att det vore trevligt med lite studiesällskap. Vi for in till henne under torsdagen och hade riktigt trevligt och produktiva var vi också! Ska försöka göra om det på tisdag kommande vecka!

Eftersom jul nalkas och det är klappas som ska inhandlas så bestämde vi oss för att fara till Tyskland och se om vi kunde hitta något :). Vi åkte till en stad som heter Aachen och där for vi omkring och shoppade.


Vi hittade en skoaffär med MASSOR av skor. Det var så många skor så jag kunde inte hitta ett enda par att köpa vilket INTE är likt mig. Var lite chockad när jag kom ut måste jag erkänna ;)


Lilla A provade säkert tio par men kunde inte bestämma sig, så hon köpte en svart mössa med en jätte tofs i istället :)


Stora A däremot hittade dessa och dom kostade bara 49,95 euro. Även C hittade ett par vilket är kors i taket ;). Sonen fick ett par kängor och en plånbok i för tidig födelsedagspresent!


Ett köpcentra hade denna fina julkrubba. Det var det enda vi såg som hade någon kristen anknytning till julen annars var det samma kommersiella skyltning som i Sverige.


C och stora dottern E har en liten kul grej mellan sig och det är att dom kallar varann grisen och stor grisen. I en butik så hittade vi flera hyllor med grisar vilket vi tyckte var lite roligt. Ser ni likheten ;)?


Om jag vore fågel så skulle jag gärna bo i en av dessa färgglada holkar!


Lite adventspynt blev det uppsatt då vi kom hem. Är lite svårt när man ska börja pynta på ett "nytt" stället, man vet inte riktigt hur man vill ha det så det blir lite flyttande här och där innan det känns okey.

Shoppingen i Tyskland resulterade i några julklappar, men även lite till hemmet och lilla A som inte är klappar. Konstigt att det ofta blir så ;).

I dag så ska jag färga håret, klippa mig, åka till IKEA, åka på julmarknad och sedan sist men inte minst avsluta kvällen hos trevliga familjen M som har besök av deras dotter med sambo.

Kanske ska sätta fart nu så jag inte kommer försent till allt!

Trevlig första advent på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar