torsdag 10 november 2011

Ibland är man inte mer än bara människa



Nu har vi varit här nere i fyra och en halv månad och det har rullat på i en hej dundrande fart. Det har inte varit smärtfritt utan ibland så har jag funderat på att packa och åka tillbaka till Sverige. Inte att jag saknar landet Sverige, utan att jag saknar mitt liv som jag hade i Sverige. Jag saknar att arbeta och att ha arbetskollegor, att leverera färdiga uppgifter och få nya. Det får jag i och för sig i och med studierna, men det är inte samma sak. Saknar att få tjäna pengar, här nere så har jag medflyttande bidrag. Ibland känns det som en kvinnofälla, men jag vet att det är ett beslut som vi fattat gemensamt och att jag får massor av erfarenheter och andra influenser, men ändå. Har helt klart för mycket tid att funder på ändå känner jag att tiden inte räcker till, konstigt det här med tid ;).

Varmvattnet lyser fortfarande med sin frånvaro, men nu har vi värme i alla element vilket är positivt om kylan kommer :). Vattnet skulle fixas på måndag, så det blir ytterligare en helg utan varmvatten. C tycker inte det är något större problem, men tacka tusan för det, han är ju i Italien och bor på hotell!!!

Lite gnällig i dag trots att solen skiner. Måste komma ur huset och få lite stimulans, känns som om jag drunknar i studier, tvätt och städning. Trots allt så är det mesta okey, och lilla A trivs och det fungerar jätte bra för henne både i skolan och med fritidsintressena och det är det viktigaste.

Nä, nu ska jag inte gnälla mer. Dags att åka och handla lite mat, i morgon är det helgdag här igen så då är affärerna stängda. Skönt att man vet det i tid denna gången :).

Ha det så gott alla tills vi hörs igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar