söndag 20 november 2011

Julbasar på NATO

Denna helgen har rusat föbi som de flesta andra helger. Lördagen bestod av studier och så fick jag äntligen lockar i håret. Söndag förmiddag har vi spenderat på NATO´s julbasar. Här nere så haglar julbasarerna nu, alla länder och skolor har basarer. Svenska kyrkan har haft fredag-söndag och Danmark hade på Skandinaviska skolan i helgen och St John som är den internationella skolan i Waterloo hade också i helgen så som ni märker så har ALLA basarer just nu ;).

För att komma in på NATO´s basar så var vi tvugna att ha inbjudan och pass. Sedan fick vi gå igenom en säkerhetskontroll liknande den som är på flygplatser. Man tar inte lätt på säkerheten vill jag lova :). Vi kom alla in utan problem, även familjen M som vi hade sällskap med.

Inne på basaren så hade alla länder i NATO sina små stånd med lite smått och gott som man kunde smaka på eller köpa. Jag tycker det är lite kul att se vad länderna visar upp,  för det speglar ofta vad dom förväntar sig att vi besökare vill se och köpa. Som till exempel Holland som hade ost och pennor med små väderkvarnar på. Spanien hade Paella och vin, Italien hade lite väskor och kläder plus pasta och vin och England hade självklart Te och biscuits :).


Italien


Grekland


Tyskland


Österrike hade fina kristallsmycken som jag och stora A beundrade


Det blev en lite ängel från Slovakien


Stickade raggsockar av 100% ull (lär både värma och klia) även dom från Slovakien


Äkta lönnsirap från Kanada

Efter basaren så åkte vi hem och åt lite lunch och sen var det dags för mig och stora A att påbörja analysuppgiften som ska vara klar om en och en halv vecka. Ingen ro och ingen vila inte ens när det är söndag. Jag fick underkänt på min tenta så jag har omtenta i början på december :(. Trist men sånt är livet, bara att bryta ihop och komma igen som Lisa i "Ring så spelar vi" säger. Så studiemässigt sett så är det en hel del att sätta händerna och hjärncellerna i innan jul, men det får lösa sig. Stora A har gjort ett veckoschema som vi ska pröva från i morgon så vi ska nog klara alla deadlines :)

I kväll så står det fisk på menyn, vilket inte gillas starkt av lilla A men någon gång kanske hon lär sig att uppskatta även det. Hon har inte varit hos hästen i dag för nu är den danske mannen hemma vilket innebär att dom delar på att motionera Trym.

Winston har sprungit in och ut i det härliga vädret vilket innebär att dammsugaren måste jobba varje dag så även idag, så det är väl lika bra att sätta i sladden och dra några varv!

Trevlig kväll på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar