tisdag 1 november 2011

Ingen koll på den belgiska almanackan

Det var ett tag sen jag skrev men nu är jag vid tangentbordet igen. Som jag tidigare skrivit så har vi tentapluggat en hel del sista tiden och i måndags så var det dags att leverera. Kändes hyfsat då jag gick ut ur salen efter två timmar, men när jag började tänka på svaren jag skrivit så började det kännas helt fel. Men, men nu är det gjort och det är inlämnat så nu kan jag bara vänta på resultatet.


Två nervösa studenter som är på väg till sin första skriftliga tentamen. Stora A satt i fem timmar, men jag och sonen var inte förvånade eftersom vi vet att hon skriver för VG ;). Vi klämde ur oss våra kunskaper på två timmar och sen så fixade vi hemma istället inför Sverige besöket som kommer i morgon onsdag.


Måndagskvällen avslutades med ostbricka och....


..champagne!


Hösten här nere i Waterloo har varit och är fantastiskt fin. Vi har runt 15 grader och sol på dagarna och träden lyser i alla härligt höstiga färger! C tycker dock inte att det är så roligt eftersom det är han som krattar alla löv som faller ner från de träd som står i vår trädgård :)!


Men Winston hjälper husse så gott han kan med att få ihop lövhögarna ;).

Lilla A har varit i Sverige i fyra dagar redan, tiden går så fort! I morgon så är det dom stora som flyger iväg till Svedala. Lite tur är det att dom är borta när vi får besök av C´s syster med familj eftersom dom är fem stycken till antalet. Hade varit lite problem med sängplatser annars, fast det hade vi i och för sig löst med luftmadrasser :). Sällskapet kommer i morgon efter lunch så det ger mig och C tid att inhandla all mat innan eftersom alla affärer är stängda idag då det är helgdag! Har ingen koll på dessa helgdagar i detta landet. Får köpa en almanacka för Belgien tror jag :).

Nu är det dags för fika med familjen M!!

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar