måndag 3 oktober 2011

Asiatisk mat hos Familjen M




Det blev riktigt lyckat igår då jag, Fru M och stora A fixade lite asiatiskt till våra familjer. Solen sken så resterande familjemedlemmar höll sig ute på gräsmattan och spelade kubb eller kastade gris.


Jag stod vid spisen och fixade koreanska plättar, det gick som på löpande band!


Dom är såå goda!


Här håller stora A på att skapa sushi.


Man äter inte bara med munnen, utan även med ögat!
Snygg uppläggning är viktigt då man lagar mat!


Läckert!


Griskastning pågår bland ungdomarna :)


Medans herrarna njuter av varsin öl under parasollet. Man fattar inte att det är den andra oktober och termometern visar 26 grader!

Kvällen gick i ett huj och vi hann även avnjuta en dessert med banan rullad i kokos och marinerad i citronsaft. Tyvärr så tog vi ingen bild, det var lite mycket ett tag ;)

När vi kom hem från Familjen M så landade vi i soffan och tittade på någon kass film som C ville se. Fattar inte varför han alltid väljer så mörka filmer, jag får välja film nästa gång :)


Fru M kom imorse och vi gav oss iväg till stora skogen för en liten power walk denna underbart vackra morgon!

Resten av denna dag har gått i trädgårdens tecken. Jag och stora A har rensat rabatten och sonen har krattat löv. För trots att solen skiner och termometern visar 26 grader så ändrar löven färg och faller från träden. Hade dom inte gjort det så hade man nog inte fattat att det är höst i almanackan!

Nu ska det lagas mat till stora A, sonen och C som är och tränar. Jag tränar inte idag eftersom jag fortfarande är förkyld! :(

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar