tisdag 4 oktober 2011

Kanelbullens dag

Det är viktigt att hålla på traditionerna, särskilt om man är utvandrad :). Idag är det kanelbullensdag i Sverige och det ville vi också vara med och fira. Jag var iväg och handlade imorse och passade då på att köpa jäst. Här är paketen 42 gram (i sverige så är dom 50 gr), men det funkar ändå, och det roliga är att paketen är blå/gula :). På vägen hem från Carrefour så hämtade jag Fru M, hon var billös idag eftersom det var Herr M´s tur att köra till jobbet idag. Han och C har börjat samåka, dom blev trötta på tågåkandet av någon anledning. Dom tycker det är roligare att sitt i bilkö med några andra hundra tokar varje morgon ;).

Väl hemma så satte jag igång att sätta degen, Fru M och stora A skulle till gymet och träna. Jag fick inte följa med eftersom jag är...ja, just det ja, FÖRKYLD! Eftersom jag har ett mjölpaket med mig från Sverige så tog jag det receptet som är på baksidan av det, och attans vilken fin deg det blev!


Visst ser ni hur spänstig den är ;)?


Huss in i ugnen...


Det blev 52 härliga bullar! Vi åt genast upp 12 stycken ;). Sonen åt mest ;). Han är inte bortskämd med att få nybakade bullar av mamma precis, det har mormor och farmor stått för ;)


Fru M skulle bli fin i håret inför den stundade middagen på fredag inne i Bryssel. Vi har konstaterat att det enda roliga med den middagen är att vi får klä upp oss i långklänning och att det inte är skåpdans ;)


Lagom till C skulle komma hem så dukade jag fram lite gott nybakt fika att trösta honom med efter en hård måndag på jobbet :)


Bakade en plåt muffins också i farten. Gömde en chokladbit i varje, men det blev inte så lyckat. Chokladbiten var för stor och så la jag den i botten på formen, skulle petat ner den i smeten :(. Men dom går att äta :)!

Lilla A är på stallet som vanligt, det är bara på torsdagar hon inte är där för då spelar hon tennis. Det är mycket nu för den lilla tjejen, men så länge hon tycker det är kul så är det inga problem:). Jag och stora A ska börja morgondagen med att titta på föreläsningen som ligger ute från och med idag, vi har inte hunnit idag ;). Ska se till att sonen kommer upp i tid och kan kolla med oss också, han är sååå morgontrött så vi får se hur det går :).

Annars så flyter det på som man brukar säga. Kollar man i almanackan så är det något varje dag och det är kul. Vet inte riktigt vad jag skulle gjort om jag inte haft något att göra varje dag. Troligtvis flutit runt som en amöba ;).

Hej på er så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar