onsdag 12 oktober 2011

Födelsedag

Tack alla för dom fina gratulationerna, de värmde allihop! Gårdagen bestod av uppvaktning på morgonen av tre härliga stämmor plus Winstons yl-gnäll. Jag hade avsagt mig frukost på sängen eftersom jag bara tycker det är bökigt, men en kopp nybryggt kaffe går alltid hem :).


Av C så fick jag detta fina kort och där i står det att jag ska få åka till PARIS nästa helg och shoppa och gå på restaurang på lördagen och på söndagen så ska jag upp i Eiffeltornet. Är lite nervös för att åka ända upp, men har jag klarat Empire State Building så borde jag klara Eiffeltornet :). Tack älskade C för denna present!

Jag bakade muffins på förmiddagen för att testa de nya formarna, och dom funkade bra. Efter det så skulle jag och sonen baka choklad cheesecake á la Leila. Den var inte så svår att göra och den blev riktigt god. Serverade den med hallonsås och då blev det ännu godare!



Familjen M var hembjudna på middag på kvällen så vi dukade långbord i köket. Är riktigt nöjd med min nya bordsduk som jag äntligen fått tag på. Dom röda blommorna kom C hem med, bra val!


Winston är rena cirkushunden, han gör vad som helst för en bit ost :). Ibland så tror man att han är en katt eftersom han jamar knasbollen. Han kanske tror han är en katt..hmmm...


Stora A hade fått i uppdrag av mamma/mormor att fixa present till mig från dom. Hon hade köpt ett servettställ och ett doftkrus. Sedan hade hon gjort ett pussel på åtta bitar där hon skrev att pengarna var ett bidrag till ett par stövlar som jag hittat. Tror nog att jag använder pengarna till Paris shoppingen :)


Visst matchar vi mattan ;)


Denna vackra höstbukett köpte jag och Winston på marknaden i söndags. Det fanns en hel del roligt där i söndags. Winston träffade massor av hundkompisar så han var helt slut när vi kom hem :)


Trots allt firande så har vi hunnit med att spela lite spel också. Jag slog sonen i TP, men han låg inte långt efter så jag får passa mig nästa gång :). Studerat har vi också hunnit med, men ibland är det svårt att hitta motivationen och få tid till att sitta ifred. Det är mycket som ropar på uppmärksamhet, t ex tvättmaskinen, diskmaskinen och dammsugaren ;).

Idag på eftermiddagen så var vi hos Fru M och fikade. Hon hade bakat en fantastiskt god kaka som vi smällde i oss på fyra personer, så nu blir det löpbandet på gymet ikväll! Fattar inte varför jag inte bara kan ta EN bit kaka utan måste smälla i mig flera stycken :(.

Imorgon så ska jag och Fru M på något som heter Potluck, vi vet inte riktigt vad det är men man ska ha med sig lite mat, typ knytis. Det är några officersfruar som har detta, man träffas hos varann och har knytis (tror vi). Vi får se imorgon om vi trodde rätt, eller också så har vi totalt fel, men då får någon sig ett gott skratt iallafall och det vet ju alla; ett gott skratt förlänger livet!

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar