torsdag 6 oktober 2011

Tentaresultat

Idag kom tentaresultatet och det var positivt för oss alla tre :). Kändes skönt att bli godkänd första kursen, det ger lite självförtroende för att gå vidare till nästa kurs!

Dagen har bestått av föreläsning och mathandling. Passade på att hämta gardinerna som jag lämnade på kemtvätt förra veckan. Sonen skulle hjälpa mig att sätta upp dom, men till min besvikelse så fattades det en massa krokar. Jag frågade tanten på kemtvätten om jag skulle ta bort dom när jag lämnade in gardinerna, men hon sa att dom kunde sitta kvar. Tydligen inte visade det ju sig. Men jag for iväg till en tygaffär som jag visste vart den låg, man blir stolt över så lite ibland ;).

Ingen i affären kunde engelska men jag hade med mig en krok att visa, så jag löste det och kom hem med tio nya krokar. Hittade även ett fint tyg som jag ska sy en bordsduk av till matbordet.

Jag har ju tidigare berättat om allt vatten som jag burit hem eftersom det inte är så gott vatten här och det är fullt med kalk. Nu har jag köpt en avkalkare!


Visst är den fin! Fanns i många olika färger, men jag tyckte den röda matchade våra Kitchen Aid maskiner som är röda.


Passar även till mina fina röda burkar jag köpt på IKEA. Den snygga kannan ni ser i bakgrunden är en Stelton kaffetermos som man kan brygga kaffe direkt i. Fick denna skapelse av några fantastiskt härliga före detta arbetskollegor i Stockholm då jag slutade där. TACK!!

C kommer lite senare idag eftersom han är i England. Jag vill titta på film, men stora A vill plugga. Sonen tittar på Batman, men det är ingen film som jag vill se så jag kanske kollar lite i en studiebok...eller troligtvis inte ;).

Ha det gott!

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Tittar genast in och kollar din blogg!

    Nu har jag sett bilden på kannan med avkalkningsfunktion. FInns den att köpa både på Carrefour och Mediamarkt?

    Hälsn,
    Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Dom finns på både Carrefour och Mediamarkt. Stora Carrefour hade erbjudande förra veckan så kolla där först!

    Vill du fika någon dag så hör av dig! :)

    //Victoria

    SvaraRadera