tisdag 25 oktober 2011

Höstpromenad i Bois de la Cambre


I måndags så var jag på promenad med hunden Herman och några tjejer från SWEA. Vi hade perfekt väder och man kände krispigheten i luften. Skogen är fantastisk och ibland så vill man gå fram och känna på träden för att verkligen förstå att dom är verkliga.


Rejäla rötter har dom, vilket är tur för då står dom stadigt :)


Inne i den djupa skogen fann vi denna lilla sjö eller tjärn vilken Marit Paulsen gillade att besöka då hon var i Bryssel första svängen. Lite rolig kuriosa :)


Det fanns även en Hippodrome med en golfbana i mitten, häftigt!


Efter två timmars promenad så var det dags för lunch på restaurang Chalet Robinson. Ser ut som en rustik fjällstuga :)


För att komma till restaurangen som ligger på en ö så behöver man åka båt.


Vackert!


Häftig atmosfär! Jag ska erkänna att jag blev förvånad då jag såg inredningen, förväntade mig nästan furupanel och trasmattor med den fasaden ;)


Denna tavlan föreställande Jackie Kennedy är gjord av en massa små fotografier, coolt!


Maten var ett konstverk. Kan varmt rekomendera denna restaurang om ni får möjlighet att besöka Bryssel.

I dag så har jag pluggat, tvättat och handlat. Känns lagom glamoröst efter en helg i Paris och en fantastisk höstpromenad i vackra Bois de la Cambre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar