lördag 1 oktober 2011

Lite bilder

Gårdagen var varm och skön. Jag och stora A började med franskastudier som vanligt på fredagar. Sonen skjutsade oss eftersom han skulle tvätta BMW:n och C hade den lilla svarta till jobbet. Väldigt mycket bilåkande till jobbet denna vecka, han som bara skulle ta bilen i nödfall ;).


Denna gången skrev fröken själv på tavlan, jag slapp :)


Efter franskan och lite fika så gav jag mig på rosenbuskarna och ogräset i rabatten. Det var ett tag sedan så det var lite att ta bort. Gårdagen bjöd på värme och sol så det var fantastiskt skönt att ligga i rabatten ;). När den ena sidan var klar så beslutade jag mig för att ta lite rast i solsängen. Låg där några timmar och läste ut en bok, INTE en studiebok utan en svensk deckare som var hyggligt lättläst.

Stora A och hennes besök var i Bryssel på eftermiddagen och dit åkte dom tåg. Dom skulle komma hem sju då middag skulle serveras. Tjugo i sju så ringde hon och sa att tåget åkt förbi dom och att dom skulle komma tjugo i åtta istället, vilket dom också gjorde. 



När dom väl var på pass så började vi med champagne och lite tilltugg, och sedan så åt vi grillat kött och klyftpotatis. Grillen verkar inte få vila ännu utan det går nog att grilla några veckor till om detta otroliga väder håller i sig.

Dagen vet jag inte riktigt hur den kommer att se ut, troligtvis så blir det lite rensning av den andra rabatten och sen lite vila i solsängen ;).

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar