måndag 17 oktober 2011

I-landsproblem

Det har uppstått ett i-landsproblem här hemma. Diskmaskinen har gått sönder!! Jag vet att det går att diska för hand, har gjort det i alla år, men nu har jag äntligen fått en diskmaskin och jag gillar att bara ställa in och plocka ur!

Tänkte på i går när jag rensade rosenrabatten att vad fort man vänjer sig vid olika saker. Kommer ihåg första gången jag åkte för att handla mat och nästan kom hem gråtfärdig och sa att nu får vi svälta för det finns ingenting som jag kan köpa i affären här nere. Antingen så såg det konstigt ut eller också så fattade jag inte vad som stod på etiketten. Men det har ju löst sig eftersom vi fortfarande lever :). Likaså det här med trafiken, i början så fick man krupp på att allt tog så lång tid men nu så har jag lärt mig att åka i tid och avsätta tid till att transportera mig fram och tillbaka. Fast jag gillar inte att det tar två timmar att åka och handla :(.

Så tillbaka till diskmaskinen, jag gillar inte att den är trasig och eftersom allt tar sån tid i detta landet så lär den väl inte bli lagad denna veckan :(. Hoppas bara att den är fixad innan C´s syster med familj kommer på höstlovet, annars så blir det papptallrikar och plastbestick ;).

I går så bakade jag bullar, igen! Stora A konstaterade att jag bakat bullar två gånger i oktober och så många gånger har jag nog inte bakat på två decennier :). Förutom bak och rensning i rabatten så hände inte så mycket. Jag och stora A pluggade och så var stora A och sprang i stora skogen.


Bullfat!


Söndagsmiddagen bestod av jättegott lamm och rostade rotfrukter med rödvinssås, mums!
Kvällen avslutades med en film och lite glass :)


I dag så var det dags för Coffe Morning tillsammans med trevliga SWEA tjejer. Vi pratade och utbytte erfarenheter om distansstudier och bloggande. Sen så pratade vi om hur man skiver CV och vad man ska tänka på, intressant förmiddag!

Nu ska jag iväg och träna en sväng sen är det dags att fixa lite middag till dom andra.

Hörs igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar