fredag 30 september 2011

Tentamaraton

Som ni vet så hade vi tentamen igår i Politiska ideologier. Jag och stora A var uppe först (som vanligt) så när klockan var åtta så dök vi in på internet och öppnade tentamensmappen. Vi skrattade lite lätt och sa till varann att; "Är det bara tre frågor"? Visserligen så var det fem underfrågor på den första, men det var endast att beskriva vad vissa ord innebar.

När det gått en och en halv timma så hade vi fortfarande inte kommit på vad det första ordet innebar!! Paniken började närma sig och vi trodde att vi blivit lätt senila över natten. Tills slut efter två timma så hittade vi en beskrivning som vi var någorlunda nöjda med, men guuud vad det var svårt att krysta fram det. De andra orden var inte så lätta de heller, men när klockan var halv ett så hade jag iallafall svarat på alla delfrågor på första frågan och även på den andra frågan.

Nu var det dags att köra lilla A till stallet, hon hade studiedag igår (men hon studerade inte). När jag kom hem så var det lunchdags. Sista frågan fick jag lämna några timmar efter klockan tre, för då skulle lilla A hämtas och sen var jag tvungen att åka och handla. Alla som läst min blogg tidigare vet hur lång tid det tar att handla, och igår var inget undantag. Det blev inte bättre av att jag skulle till TRE ställen, eller fyra om man räknar med kemtvätten.

Första stället var roligt, för det var Media Markt. Där inhandlde jag en vattenrenare och en ny kamera! Äntligen så tog jag tag i detta kamerainköp. C har hela tiden motsatt sig att köpa ny kamera, men igår så fattade jag ett eget beslut och köpte en liten söt silvrig sak. Ska testa den senare och lägga upp lite nya bilder. Andra stoppet var Carrefour, inte lika roligt, men det är alltid skönt när det är gjort. Passade på att lämna in köksgardinerna på kemtvätten som ligger brevid också, skönt eftersom dom legat i bilen i en vecka ungefär :).

Efter detta så var jag tvungen att åka hem och lämna varorna innan jag skulle till nästa affär, eftersom det är ganska varmt här nere så håller sig inte maten sig så fräsch i bilen. Sonen vill med till Aldi som affären heter, så det var kul med lite sällskap.

Allt detta tog två och en halv timma, och när jag kom tillbaka så skulle jag förlösa svaret på den sista frågan!! Efter en halvtimma så ansåg jag mig klar och skickade in det, no return to sender hoppas jag ;)! Räknade ut att jag suttit och skrivit tenta i SJU OCH EN HALV TIMMA!!!! Har aldrig suttit så länge, sist jag studerad på högskola så var jag alltid först ut från tentatillfällena ;). Får hoppas att jag får lön för mödan ;)!

Stora A skulle hämta besök från Sverige vid halv nio, så jag fick skynda på med middagen lite. Gjorde det lätt för mig och fixade en broccolisoppa med nybakad baugette. Alltid lika uppskattat :). Hade förträngt att vi hade franskaläxa så nu fick jag starta paniken igen och försöka lära mig säga mitt telefonnummer på detta fantastiska språk, ahhhhh! Skrev en liten fusklapp som jag inte vet om jag har så stor användning av eftersom det är uttalen som är det svåra :)

Hann städa toaletterna också innan stora A med besök ramlade in i hallen, guuuud vad jag är effektiv ibland:).

Somnade gott vid 23.30, men fick inte sova så länge eftersom Winston har börjat med sina nattliga serendader igen :(.

Nu ska vi fara iväg till slottet och parla franska!

Ses senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar