tisdag 6 september 2011

Aktiv dag

Vilken dag detta blev!

Början var hyggligt lugn. Hade lagt upp ett schema på hur jag skulle hinna med allt. Men sen efter lunch så sprack det, som vanligt!

På morgonen så for C till jobbet och lilla A till skolan som vanligt. Hon klagade lite på hon inte hade känsel i fram i huvudet, men det gjorde inte ont direkt utan bara kändes konstigt. Jag frågade om hon ville vara hemma, men det ville hon inte så hon for iväg till skolan. Jag satte mig och påbörjade min inlämningsuppgift som jag planerat få klar på förmiddagen, vilket jag också fick. Sen så gjorde jag ett litet avbrott för att få håret färgat av stora A. Detta lyckades, men medans vi höll på med det så ringde lilla A och ville bli hämtad. Hon såg ut som hon hade fått en "apskalle" som hon uttryckte det.

Stora A for iväg och hämtade henne, och det såg faktiskt ut som om hon hade fått en "apskalle"! Stackars barn! Helt uppsvullen i ansiktet och i huvudet var hon. Detta kom sig av att hon var överkänslig mot hårfärgen vi använde i söndags då hon färgade håret brunt. Jag fick fram en folder som jag fått på PA mötet och letade fram en läkare. Ringde honom och förklarade situtationen och han hälsade oss välkomna 17.15. Han frågade även om vi hade antihistaminer hemma och det hade vi i form av Clarityn. Bra, sa han på engelska, ge henne en så länge. Sagt och gjort! Hon la sig och vilade en stund och jag fortsatte med mitt pluggande.

Jag såg inte föreläsningen igår nämligen, för då läste jag ut boken som jag skulle reflektera över i min inlämningsuppgift, så därför skulle jag göra det idag. Imorgon så har vi seminarium och då är det bra om jag sett föreläsningen innan och läst "Det kommunistiska manifestet". Den boken fick jag läsa ikväll kan jag nämna.

Klockan kvart i fem så satte vi oss i bilen för att leta oss fram till Herr Doktor. La in adressen i GPS:en och såg att det låg fem kilometer bort, vilket tar ungefär en kvart. Men man vet aldrig med trafiken som är i det här landet, framförallt inte vid denna tidpunkt på dagen. Vi kom fram i tid och hade en kvart tillgodo, så GPS:en stämde :)

Vi ringde på och dörren öppnades automatiskt. Samtidigt som oss så kom patienten som hade tid 17.00 så läkaren blev lite chockad då han kom ut i väntrummet och det var fullt :)


Så här såg lilla A ut innan vi åkte till Herr doktor!


Man kan nästan tro det är sonen som är sjuk, men han vill inte var med på bild :). Detta är väntrummet hos Herr Doktor. Det slog mig när vi satt där att det var samma gula "sjukhusfärg" som vi har hemma i Sverige, usch!


Bakom denna dörr satt Herr Doktor! Lägg märke till sopkvasten vid dörren :)

Läkaren konstaterade att det var en brännskada lilla A hade ådragit sig och en allergisk reaktion. Han skrev ut cortison och salva som hon skulle ta morgon och kväll. Vi frågade om hon kunde åka med på utflykten imorgon och det var ingen fara sa han så vi litar på honom.

Efter besöket så åkte vi till apoteket och hämtade ut medicinerna och sen for vi hem för att packa!


Sonen sysselsatte sig med lite knep och knåp medans vi väntade!


Tidigare på dagen så gjorde inte sonen många knop. Han gick från sängen till frukostbordet och sedan till soffan för att fortsätta sova, han hade en tuff förmiddag ;)


Den fyrbente "sonen" hade också sovdag idag, han låg i andra soffan under sin filt :)

Nu känns det ändå som om jag fått gjort allt jag skulle göra, och lite till då med tanke på lilla A´s insjuknande. Man lär sig något nytt varje dag i detta landet, och idag fick jag lära mig hur det är att gå till doktorn!

Dags att se lite nyheter innan sängdags. Imorgon blir det tidig uppgång!

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar