tisdag 6 september 2011

Uppdatering

Söndagsmiddagen hos familjen M blev lika trevlig som vanligt, fast denna gång så fick vi träffa Fru M´s mor och far också vilket inte gjorde kvällen tråkigare. Dom var ett härligt par som hade nära till skratt, så nu vet vi vart Fru M fått sitt härliga humör och sätt ifrån :). Maten var super och desserten föll jag för som en fura. Varför ska jag vara så svag för sötsaker?

Måndagen flög fram i en hiskelig fart. Jag började med att åka och handla, som vanligt på måndagar :). Sen var det lite studietid innan vi skulle till Health City och lösa medlemskap till sonen och stora A. När vi ändå var där passade jag på att springa intervall på löpbandet, behövdes efter all god mat i helgen och framförallt desserten på söndagen ;). Orkade fem kilometer, sen var jag ganska svettig och go!

Eftermiddagen gick i studiernas tecken så nu är boken äntligen slut. Detta innebär att dagen kommer att bestå av att skriva ihop ett resonemang baserat på förra veckans seminariefrågor, lite trist men skönt när det är klart!

På kvällen så tränade vi Body Pump, det var jag, stora A, C och Fru M. Sonen och Herr M och sonen M tränade styrketräning i gymet. Det var en gästtränare som verkligen körde musten ur oss, herregud! Han gormade och skrek på franska och vi bara log och svettades :). Vi var ganska slut efter det passet. Som tur var så hade vi förberett köttfärssåsen innan vi gick så det var bara att koka pastan då vi kom hem. Jag gick och la mig vid tio, då var det precis så jag orkade ta mig upp för trappan.

Nu ska jag skicka iväg lilla A till skolan och sen så är det plugga som gäller!

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar