torsdag 15 september 2011

Uppdatering

Ledsen att jag inte har skrivit på några dagar, det är mycket nu som man brukar säga. Ska försöka sammanfatta vad som hänt sedan i lördags.

Vi var som sagt i Brugge och shoppade och tittade på sevärdheter, fast mest så shoppade vi. Kvällen bestod av grillning och TV tittande. Söndagen var en jobbig dag. Jag hade ont i ryggen och huvudet efter en tortyr liknande natt med en skällande hund och en Amanda som ringde vid fyra och behövde bli hämtad vid Waterloo station. Hon hade haft en bra kväll med med tjejerna, fast tyvärr så hade den ena tjejen blivit av med plånboken så det var lite trist.

Jag städade lite på söndagen och sen sov jag en stund på eftermiddagen efter den jobbiga natten. Vi kollade på några avsnitt av Svensson Svensson innan jag somnade, den är ju så rolig den serien. Gustav Svensson är en riktig karl ;)!

Måndagen bestod av irritation och studerande. Vi har ett PM som ska vara inne på fredag denna veckan och jag och Alex är i samma grupp. Måndag kväll så var det Body Pump men eftersom min rygg krånglar så sprang jag på löpbandet istället och fjantade mig på vibrationsplattan en stund.

Tisdagen så tränade jag och Fru M dubbla pass. Först så var det housewife gympan och sedan var det ett stretch pass som hette duga. Helgonaland vad jag är stel! Är ju lika vig som ett kylskåp, eller jag tror nog att kylskåpet är vigare. Hade ont i hela kroppen efter det passet, och sen så var jag nära på att somna under avslappningen. Eftersom jag inte fattar vad hon babblar om så jag var livrädd att missa när passet slutade så jag låg med ett öga öppet hela tiden dom sista 10 minuterna :)

Onsdagen så var det plugg på hög nivå, nu är stressnivån hög här i huset! Som tur var så ringde den danske mannen som kommit tillbaka från sin resa och ville äta lunch! Ni som läst om den danske mannen tidigare vet att en lunch tillsammans med honom tar tid! Denna gång så förbrukade vi två och en halv timma tillsammans och stora A var med så nu fick jag höra några av historierna igen :). Men det gör ingenting för det är alltid lika trevligt att slå lite dank med honom. Vi har bjudit hem han och hans trevliga fru på söndag på en liten matbit, det ska bli kul att få visa dom vårt hem.

Idag så mutade jag sonen med att om han klippte gräset så skulle vi åka till chokladfabriken, och det funkande! Tänk att han aldrig blir stor den lille killen, det går fortfarande att lura honom lite :). Nä, jag lurade honom inte, vi åkte till chokladfabriken och köpte drygt tre kilo choklad! Inte bra för figuren, men ack så gott! Jag skrev klart vårt PM innan vi åkte så nu ska sonen BARA skriva sammanfattningen innan det ska skickas in, kanske blir det innan lunch imorgon ;).

I eftermiddag så ska lilla A spela tennis och hon ska ha sitt nya rack för första gången, får vi se hur det går. När hon kom från skolan igår så var allt tråkigt, fast hon har filmkväll här på lördag att se fram emot. Det är väl som för oss alla, att det går upp och ner, vissa dagar är toppen och andra är botten.

Vädret dessa dagar har faktiskt varit hyggligt, det har inte regnad något vidare så till helgen är det nog dags för lite nederbörd ;)

Dags att hoppa in i bilen för att hämta lilla A på skolan, och vet ni vad?! Grinden funkar igen, så nu slipper vi dra cykelstället fram och tillbaka när vi ska åka ut och in! Jippi!!!

Lovar att skriva lite oftare, ska bara.......;)

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar