torsdag 8 september 2011

Plötsligt händer det

Igår så kom mitt brev från Waterloo kommun, nu fick jag äntligen komma och hämta legitimationen! Det är ungefär som den reklamen man ser om Triss, plötsligt händer det!

Men innan posten kom så hade vi haft seminarie och Fru M hade varit här och fikat, vilket alltid är lika kul. Det är så skönt att sitta och prata om allt och ingenting vid köksbordet, jag gillar verkligen att umgås med Fru M och hennes familj! Seminariet gick även det bra, kul att få "se" några av dom andra i "klassen".

Efter lunch så tog jag med mig stora A till kommunhuset för att hämta vår legitimation. Som jag berättat tidigare så fick jag hämta alla i familjens legitimationer utan att dom behövde vara med, konstigt men skönt! Vi passade även på att handla lite eftersom vi inte skulle ha någon bil idag, den behövde C och Herr M till jobbet för dom skulle på middag med Generalen efter jobbet.


Så här ser dom efterlängtade legitimationerna ut. Det sitter chip på dom, men vi har inte listat ut när dom ska komma till användning. Men vi har kod till dom om det skulle behövas :)

Idag så har vi pluggat, städat och tvättat. Jag och Fru M har också varit och slagit lite bollar på Driving Ranchen i spöregnet. Som tur är så finns det små "skjul" som man kan stå och slå i. Hann även baka en äppelpaj som vi smällde i oss i eftermiddag. Lilla A är hemma idag också, stackaren. Hon är fortfarande svullen i ansiktet och ena ögat är nästan igenmurat. Ska ringa Herr Doktor imorgon och fråga om det ska vara så här eller om hon behöver mer cortison. Det är jättetråkigt att hon har missat hela lägret med klassen, det hade varit kul om hon kunnat hakat på idag. Men nu är det som det är, så hon bakade chokladbollar idag och bjöd oss på.

Jag och stora A tog en promenad i regnet för att köpa lite mjölk så vi klarar oss till imorgon, då är det dags att storhandla igen! Men först så ska vi ha franska på slottet, känns lite pirrigt eftersom vi inte har läst på tillräckligt på det vi lärde oss förra veckan :(.

Hörs snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar