onsdag 28 september 2011

Trevlig shopping och lunch

Jag får så otroligt mycket gjort ibland, NOT :)! Idag så har jag njutit av att bara vara tillsammans med trevliga människor och av att jag har så fantastiska barn.

Dagen började med att jag och stora A pluggade och tittade på den sista föreläsningen, IGEN, eftersom imorgon är Dagen D. Då är det dags för tentamen i Politiska ideologier. Efter att ha malt igenom Nationalismen så mötte jag upp tre trevliga tjejer på en parkering här i Waterloo. Det var dags för inhandling av asiatiska ingredienser så vi kan laga denna fantastiska mat hemma!

Vi mötte upp tre glada tjejer i den "stad" där dom har en japansk affär med bra utbud enligt "fröken". Hon gick runt med oss och förklarade vad det var i dom olika paketen och burkar och påsar, och tur var väl det eftersom det inte stod på något språk som vi förstod :).


Här är det nudlar i olika styrkor, allt från mild till stark. Jag köpte mild på "frökens" inrådan. Man ska alltid lyssna på fröken ;)


Vi spred ut oss då vi fått allt som vi behövde i våra korgar och kollade lite på sortimentet. En del såg ätbart ut och en del inte :)


Fru M var på värsta shoppinghumöret och hittade små "hållare" att lägga pinnarna på. Det är inte bara ingredienser man ska köpa, man behöver en uppsättning porslin och bestick också ;).

Efter den spännande botaniseringen i mataffären så var det dags för lunch. Vi fortsatte på det asiatiska temat och åt på en Thailändsk restaurang. Det var en fantastiskt trevlig lunch med mycket prat och skratt. Ett härligt gäng dom där tjejerna och jag är så glad över att få träffat på dom och att jag och Fru M kan göra detta tillsammans!

Till slut så var vi tvugna att bryta upp och dra oss tillbaka till Waterloo, vi hade ju barn som slutade skolan och några av oss skulle hämta upp våra. Ibland så kommer verkligheten ikapp ;)

Då jag kom hem så hade stora A och sonen städat och gjort så fint. Dom är allt för goá dom där ungarna! TACK!

Jag och lilla A åkte till banken och fixade ett bankkort till henne. Idag så kom vi i rätt tid ;). Lilla A skulle till stallet så sonen skjutsade henne  och jag passade på att plugga. C kom hem tidigare från jobbet, han är förkyld stackaren. Alla vet hur sjuk en man blir när han är förkyld och C är inget undantag ;). Jag skickade upp honom i sängen för att sova, sömn är bästa medicinen mot alla sjukdomar!

Igår så var Winston hos frisören. Han ville inte stanna kvar då jag skulle lämna honom så det kändes lite i hjärtat. När jag hämtade honom så var han vild av glädje, fast han är ju alltid lite halvtokig, så det var ingen större skillnad :). Vad som var skillnad var att nu så var han så där härligt fluffig i pälsen igen, och det gillar vi!


Här kommer lejonet! ;)


Det är inte lätt att bli arg på en sån här sötnos!

C sitter här brevid mig i soffan och hostar, får se hur länge jag får vara frisk. Men ont krut förgås inte så lätt ;)!

Dags att försöka plugga in det sista om det finns plats kvar på "hårddisken"!

Ha det så bra alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar