onsdag 21 september 2011

Middag, träning och IKEA

Lördagskvällen spenderade vi hos familjen M. Lilla A hade sin filmkväll och det kom tio små "gangsters". Dom var inte så hemska utan hade skött sig ganska hyfsat. Dock så tyckte lilla A att det var jobbigt att vara värdinna, hon ville softa i soffan som dom andra ;). Vi hade det inte jobbigt hos familjen M. Det var service från det vi kom tills vi åkte!


Sonen gick in i vuxenvärlden och sippade på sin första Dry Martini. Det var ingen drink som föll honom på läppen direkt så han kommer nog vänta några år tills han sippar på nästa :)


Denna vackra bukett hade herr M kommit hem med i fredags efter jobbet, och som ren reflex så frågade fru M direkt vad han hade gjort :)...Visst är vi kvinnor lite roliga, tror nog inte att hon är ensam om den reaktionen :). Jag är iallafall lika misstänksam eftersom det är så sällan som det kommer hem en bukett blommor utan att jag köpt den själv ;)


Winston är som en liten bebis, han vill ligga under filten och bli buren när han är trött. Här är det dags att lägga honom i bilen och åka hem efter en härlig kväll med god mat och dryck tillsammans med familjen M. Undra hur livet hade varit här nere utan dom? Tror nog, eller vet, att det hade varit fruktansvärt tråkigt! Tack för att ni finns!


På söndagen så skulle den danske mannen med sin fru komma på middag. Äntligen hade vi hittat en dag i deras späckade schema som passade :). Dom har precis varit på en resa till Norge och sedan for dom iväg till Finland och på fredag denna vecka åker dom till Madagaskar. Pust! Vet inte om jag orkar bli pensionär :). Jag och stora A for iväg till marknaden och köpte lite blommor och så blev det en poncho också. Denna vackra bukett kostade bara 18 euro och den är lika fin fortfarande! C ska iväg till Sverige den kommande helgen och spela grabbgolf så han for iväg en stund på eftermiddagen och tränade, sonen tränade styrketräning med unge herr M och jag och tjejerna fixade det sista för kvällen och sen slappade vi lite.


Visst är den vacker!
Middagen med den danske mannen och hans fru var jättetrevlig och kvällen bara flög förbi. Under måndagen så var det mycket pluggande inför redovisningen som skulle vara på seminariet igår tisdag. Jag och sonen filade lite på det sista och försökte hålla oss inom tidsramen, vilket vi lyckades med. På kvällen så tränade sonen med unge herr M och stora A och C körde Body Pump, själv så stod jag på löpbandet och sprang sex kilometer på en hygglig tid som jag får vara nöjd med.

Tisdagen började med redovisningen och den fick godkänt, skönt! Nu kan vi börja råplugga till tentan som är nästa vecka, känner ingen press....aaahaaaaa. Får försöka att ha diciplin och låta bli att städa och stryka och plocka, måste ha fokus på böcker och föreläsningar. Finns inget hem som är så rent som en students innan en tentamen ;).

Jag och stora A tog med fru M till IKEA, vi kände att vi behövde belönas efter allt pluggande och fru M behövde komma till IKEA utan sin "bromskloss" ;). Fattar inte varför alla, eller ofta alla, män måste ifrågasätta det man köper med kommentaren; "Måste du köpa den", eller, "Behöver du verkligen den"? Klart man inte behöver den, men herregud utan oss kvinnors shoppande skulle all produktion få läggas ner och världsekonomin skulle störtdyka! Låt oss dra vårt strå till stacken till att få världen att gå runt! 


Dom sålde "Molles" för fem euro så det passade vi på att börja med innan vi gick runt i det härliga varuhuset :). När vi kom ut från IKEA så hade jag fortfarande inte hittat den där attans vedkorgen som jag letat efter de andra två gångerna vi varit här. Vill inte ha IKEA påsen som vedkorg längre :(. Bättre lycka nästa gång, nu måste jag ju åka snart igen ;).

Efter IKEA utflykten så åkte vi med lilla A till stallet och jag och stora A tog Winston på en liten skogspromenad innan vi tittade på lilla A då hon hoppade. Hon är så duktig!


En härlig avslutning på en härlig dag med trevligt sällskap. C jobbade länge, så det blev sen middag men det gjorde inget. Jag passade på att stryka undan och sonen hade dammsugit då vi var på IKEA, så i väntan på C kollade vi på Svensson, Svensson. Han är som ingen annan den karln!

Idag så är det plugg som gäller på förmiddagen. Efter lunch så ska jag till banken och ordna bilförsäkring på den nya bilen och hämta pengarna för i eftermiddag så är det dags att hämta den lilla svarta!

Dags att skicka lilla A till skolan och ta tag i livet!

Hörs snart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar