lördag 10 september 2011

Brugge

Dagen igår flöt förbi som vissa dagar bara gör. Vi började med franska jag och stora A. Efter lektionen så åkte vi och handlade. Det tog en och en halv timma med all trafik och folk som vi skulle dela yta med. När vi kom hem så var det dags för lunch och lilla A mötte oss med ett stort leende och TVÅ ögon som var helt öppna, svullnaden hade äntligen gått ner! Var så härligt att se henne normal igen, det har varit jobbigt att se henne så deformerad och veta att hon i sitt lilla hjärta var så ledsen för att hon missade utflykten. Men som sagt, nu är hon som vanligt igen :). Vi satte oss i soffan och pratade efter lunchen, vilket verkligen var kvalitetstid! Det är så sällan man bara sitter och pratar om allt mellan himmel och jord, det är alltid andra saker som "måste" göras, men igår så struntade vi i dom och bara satt ner och njöt av att vara i varandras närhet!

Studielitteraturen pockade på uppmärksamhet och lilla A ville till stallet och hälsa på Trym efter sin sjukdomstid, så det var bara att landa in i verkligheten igen efter några timmar. På kvällen så var det dags för Body Pump och denna gången så var sonen med, men han sa efteråt "ALDRIG mer"! Han tänker fortsätta med att "bara" träna styrketräning på gymet :).

Idag så åkte jag, C, stora A och sonen till Brugge. Lilla A ville ha sovmorgon och mys med Winston, med andra ord så ville hon ha lugn och ro från oss ;). Vi gav oss iväg på förmiddagen, det tar ungefär en och en halv timma att åka dit så vi kunde ta en lugn morgon med en lång frukost :). När vi kom fram så började vi med en; fika! :)


Vi satte oss på första uteservering vi hittade, men det var ingen hit. Kaffet var sådär och inga bakverk fanns det :(


Sen började vår vandring genom stadens små kullerstensgator. Det finns massor med små butiker, några med roligare skyltar än andra :)


C har letat jeans i några månader och idag passade han på att prova några! Dessa köpte han som tur var inte, för dom satt som skit ;), men han hittade ett par snygga i en Tommy Hilfinger butik som han köpte. Kors i taket! ;)
Jag och stora A shoppade också lite saker, det var så kul att hitta butiker som Vero Moda och Vila, det har jag inte sett sen jag bodde i Stockholm. Dock så köpte jag inget i dom butikerna utan det blev från H&M :)


Grabbarna gick före hela tiden och till slut så hann vi ikapp dom på torget. Det är ett jättefint torg med massor av medeltida byggnader runt om. Påminner lite om lilla torg i Malmö fast mycket större!



Här står jag med mina "små" änglar på var sin sida!


Efter allt shoppande och tittande så var det äntligen dags för lunch, hade haft två yrselanfall så det var i grevens tid :). Vi hittade en mysig och trevlig restaurang vid torget som passade oss perfekt.


Jag gillar att titta på hus och deras utsmyckningar, så jag satt med näsan i vädret nästan hela tiden för det fanns så mycket detaljer att titta på :). Sonen satt mest och njöt av atmosfären och ölen ;)


C kollade så att det fanns jalusi att dra för ifall det skulle börja regna :). Vi hade ca 26 grader och molnigt, nästan lite åskliknade, men regnfritt! Efter lunchen så gav vi oss tillbaka mot bilen och passade på att fika innan vi vände bilen hemåt! Sonen drack den godaste milkshake han någonsin druckit enligt honom själv, och det var ju kul att han fick uppleva det tillsammans med oss :).


När vi kom hem så tyckte jag att vi behövde röra lite på oss efter allt bilåkande, så jag tog fram badmintonracketarna och utmandade lilla A och sonen. Dom höll på längre än mig, men jag missade inte så många bollar :)


Någon som hela tiden ville fånga bollen var självklart Winston. Sonen blev så trött på honom så han stängde in honom i huset så han och lilla A fick spela ifred :)


Det gäller att vara på hugget när man spelar ;).

Stora A skulle åka in till Bryssel med en tjej som går i vår franskagrupp, så jag körde henne till stationen innan vi åt middag. C hade grillat och lilla A och sonen hade dukat och gjort sallad. Härligt att få sätta sig vid dukat bord och bara börja äta av god mat, tack!

Sonen och lilla A gick upp till honom och kollade på Shrek 4 och jag och C satt i soffan och kollade en svensk deckare. Känns i kroppen att man gått och gått idag så nu ska det bli skönt att sova några timmar tills det är dags att öppna dörren för stora A som inte har någon nyckel med sig :(

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar