lördag 17 september 2011

Pizzabak

Fredagen började med franska och denna gången fick jag skriva på tavlan. Fick riktiga flashbacks från då jag gick i skolan, ugg! Men jag fick godkänt av fröken på läxan så det var ju tur det. Men det konstiga var att ingen annan fick gå upp och skriva efter mig...hmmm....

Som vanligt så var det handling som stod på schemat efter franskan. Denna gången så gick det riktigt snabbt, vi var klara på under en timma! Efter lunchen så skickade jag och sonen in vårt arbete som ska redovisas på tisdag, vi hade deadline klockan 17.00 så vi hade lite marginal :).

För att få lite ledigt i helgen så städade vi huset på eftermiddagen, det gick i en hejdundrande fart. Tur att jag har så duktiga barn som hjälper mig. C kom hem lite tidigare för han och sonen skulle kolla på två bilar som dom hittat på nätet. Det finns ju som tur är en belgisk motsvarighet till Blocket här nere så C har något att göra då han är på jobbet ;).

Resultatet av detta blev att vi idag ska åka och betala handpenning på en liten svart Mini Cooper, det blev ingen cab men den har takluckor och med tanke på hur mycket det regnar så kanske det räcker ;).

Kvällen bestod av träning och sen pizzabak. Det var första gången som vi bakade pizza sen vi flyttade hit och det fungerade även i detta köket :). Vi var alla trötta efter maten så vi landade i soffan och proppade i oss lite choklad, det har vi ju några kilo av ;)

Denna morgon så gav jag och stora A oss iväg till stora skogen för att intervall springa, och det kändes lite tungt efter träningen och städningen igår, men vi gjorde det iallafall och det tycker vi är duktigt ;)

Nu så ska sonen och C gå till tennisplan och se om dom kan spela lite, lilla A har inte gått ur sängen ännu. Jag och stora A ska nog åka till IKEA och köpa lite servetter och värmeljus ;). Lilla A ska ha filmkväll med sina kompisar ikväll så vi har blivit utkörda. Som tur är så har Familjen M förbarmat sig över oss så vi ska dit ikväll.

Här kommer lite bilder från vårt vardagsliv;


Så här pigg var stora A förra söndagen efter sin utekväll i Bryssel. Winston var lika trött han efter att ha jagat spöken hela natten:)


Denna stora bukett har jag betalt 9 euro för på marknaden. Eftersom det är så billigt med färska blommor så kan man alltid ha en stående.


Nu när mörkret kommer tidigare och tidigare på kvällen så är det mycket ljusmys i huset. Gillar mitt fynd som jag gjorde på torget i Lidköping i somras, Georg Jensen ljusstake för 250 kronor. Jag köpte självklart två :)


Winston blir fruktansvärt bortskämd och får uppmärksamhet hela tiden! Han har fått en ny pipleksak som är en favorit sedan draken "tappade" svansen.



Sonen står och spänner sig efter stryketräningen med sonen M, visst har han fått större muskler ;)



Resultatet av pizzabaket! Dom var mycket goda och stora A fick en utan tomatröra eftersom hon är en känslig tjej ;)

Nu är det dags för duschen. Måste ta tag i denna dagen innan den tar slut!

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar