fredag 19 augusti 2011

Besök på Skandinaviska skolan

I dag så var det dags för lunch och informationsmöte på Skandinaviska skolan för lilla A. Jag var som vanligt upp med tuppen, eller före honom tror jag. Märkte i morse att det var mörkt när jag skulle ut med Winston vid sex tiden. Det har det inte varit tidigare, eller också så har jag inte varit riktigt vaken dom andra morgonpromenaderna. Efter frukost så var det dags att dammsuga övervåningen som jag inte gjorde igår, sedan in i duschen för att efter det  väcka lilla A. Hon var som alla tonåringar inte så pigg på att vakna så tidigt, observera att klockan var efter nio!

C hade bilen till jobbet för att han skulle kunna vara med på lunchen som började tolv. Han är tidsoptimist, vilket ibland kan göra mig tokig. Klockan tio över elva ringer han och säger att han lämnar jobbet. Enligt överenskommelse så skulle han vara hemma tjugo över elva och det kan vem som helst räkna ut att den planen sprack. Som tur var så behövde vi inte hämta delar av familjen M som vi lovat, utan det löste sig för dom ändå att ta sig till skolan i tid. Nu hade han tur igen ;)


Här står vi utanför slottet och väntar på familjen M, lilla A är fokuserad på mobilen som vanligt :)


Vi träffade hennes två klassföreståndare och matematiklärarinnan. Enligt lilla A så var dom okey, eller som hon uttrycker sig " Dom funkar väl"


I kväll så skulle vi träna Body Pump på vårt gym, men läraren satt fast i bilkö så det blev inget pass. Killarna blev så här glada för den nyheten och körde egen träning. Vi tjejer, jag, mamma M och dotter M, körde vibrationsplattan istället. Kan erkänna att vi fick oss många härliga skratt och tydigen så hördes vi över hela gymmet :). Men det bjuder vi på, hoppas bara att vi har lite träningsvärk i morgon :) så det känns att vi gjort något! Det är lite skumt med vibrationsplatta för det skakar verkligen i hela kroppen. Ett tag trodde jag att plomberna skulle fara ut så jag var tvungen att ta ett kort för att se så tänderna satt kvar :)


...och det såg dom ut att göra! Vilken tur, det hade blivit dyrt annars :).


Har glömt att visa vår fina eldstad. Nu när det blivit lite råare ute så är det mysigt att tända en brasa på kvällen. Vad som är mindre mysigt är att det är lite sur ved, så det osar lite väl mycket ibland. Men vi ska se till att få någon att leverera fin ved, då blir det ännu mysigare!

Nu är det filmtajm!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar