söndag 7 augusti 2011

Spelkväll

Det blev som vanligt en jätte trevlig kväll hos familjen M. Vi rullade inte hem förrän kvart i tre inatt, och då kändes det som om vi nyss hade kommit dit! Då känner man att man att man trivs i varandras sällskap, när tiden bara flyger iväg :)




Som vanligt så började vi med champagne, vad annars ;).


Fru M hade gjort en jättegod sallan med tomat och mozarella och röd lök.


Bakat otroligt goda pajer med fetaost och oliver och soltorkade tomater och en massa annat gott i. Kronan på verket blev desserten, Tiramisu, min favoritdessert! (Som jag missade att fota, min knasboll)



Vi började värma upp spelandet med en Yatzy, som Herr M vann om jag inte minns fel. Jag vet iallafall att det inte var jag, för jag fick varken bonus eller yatzy :(


Men jag var lika glad för det :). Sedan spelade vi Gin Rummy, tror jag det hette. Kul var det, men inte lätt. Nästa gång ska jag vinna ;)


Ungdomarna tittade på TV medans vi spelade


Eller satt framför datorn. Dom körde i skift mellan TV och dator!


Winston ville ut, men det hällregnade så han fick snällt stanna inne. Han fick några ryck, men annars så skötte han sig bra!



Brasan brann hela kvällen, knastrade så där mysigt!

Nu ska jag köra lilla A till stallet, sen är det dags att fara till marknaden. I eftermiddag så ska vi på Barbeque till den danske mannen och hans fru, ska bli trevligt. Det bästa med denna dagen är nog ändå att min lilla syster kommer med sällskap inatt! HURRA!!!

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar