lördag 13 augusti 2011

Hemma i Waterloo

Begravningen var mycket ljus och fin, det märktes att lilla A´s farfar var en omtyckt och älskad person. Det var lite stressigt att fara fram och tillbaka på ett dygn, men det fick gå. Jag åkte till mor och far på torsdag kväll och där fick jag lite mystid med stora A och E, sonen jobbade tyvärr så honom fick jag inte krama på. Lilla A var hos sin pappa och hälsade på sina hästar och kanin. Hon myste även med sin stora hund som hon har där. På fredagsmorgon så åkte jag till E och sambo och åt lite frukost tillsamman med dom innan det var dags att ge sig iväg till kyrkan. Efter begravningen så träffades vi alla i ett församlingshus för att minnas lilla A´s farfar tillsammans och berätta om olika upplevelser vi haft med honom. Tyvärr så hann inte jag och lilla A vara där så länge eftersom vi hade ett plan att passa. Det gick i ett flygande fläng ner till Landvetter, vi hann till och med att köpa lite tuggummi och tidningar att ta med oss hem. Vi landade 19.10 och hade bord bokat på en restaurang i Waterloo 20.15 och innan det så skulle vi förbi huset och byta om och ta en liten drink. Jag och lilla A gick hem lite tidigare för vi var jättetrötta!

I dag så vaknade jag med migrän, men det visste jag nästan innan jag gick och la mig att jag skulle få efter det stressfulla dygnet. Runt lunch så var jag såpass att jag kunde följa med syster och N till stan för deras sista shopping innan dom åker hem i morgon. Jag hittade lite saker jag också :)

På eftermiddagen så körde jag lilla A till stallet, hon skulle rida med sin nya kompis. Kul att hon träffat någon som hon kan rida med, då blir det lite roligare och det känns tryggare då hon rider ut i skogen.

Ikväll så ska C laga kyckling, ska bli gott! I morgon så åker som sagt lilla syster med sällskap tillbaka  till Sverige. Det kommer att bli tomt i huset när alla är borta. Men snart så kommer stora A och sonen ner och då blir det liv i luckan igen!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar