måndag 8 augusti 2011

Trevlig söndagsavslutning

Vi var på en trevlig tillställning igår eftermiddag/kväll hos den danske mannen och hans trevliga fru. Dom bjöd på barbeque med goda korvar och härligt argentinskt kött och vin! Åt för första gången i mitt liv sötpotatis, det var helt okey.


Det började med fördrink på deras fantastiska altan. Förutom vi och familjen M så var det danskens frus mamma och jag tror att det var syster, som var med. Det är sällan man möter så hjärtliga och varma människor, vi hade väldigt trevligt.


Här står dom tre norska damerna. Vet inte om jag sagt det tidigare, men den danske mannen är gift med en norsk dam, så med andra ord så var vi tre nationaliteter på middagen :) eller så kan man säga att vi var på Skandinavisk barbeque ;)


Som vanligt när jag och fru M kommer tillsammans så blir det mycket skratt, hon är så skön!


Dessa två stiliga herrar hade jag till bordet, kände mig trygg :)

Vi åt tills vi trodde att vi skulle spricka. När vi hade ätit "rödgröt" så trodde vi att det var desserten, men icke, det kom in en mastig och fantastisk god kaka också! Magen stod i fyra hörn när vi rullade hemåt. Men trevligt hade vi och tiden flög som vanligt iväg.

Nu sitter jag och väntar på min lilla syster yster med sällskap. Dom har kört hela natten hit ner så dom är nog ganska sega när dom anländer. Tänkte dom skulle få lite frukost och sen vila några timmar. Själv så ska jag åka och handla lite mat så kylen blir fylld igen. Lilla A ska säkert till stallet i dag igen, och det är skönt för då har hon att göra :)

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar