måndag 1 augusti 2011

Sol, värme och vattenslang

Så kom då värmen och SOLEN. Undrade ett tag vad det var som lös ute när jag vaknade, men sen så insåg jag att det måste vara den efterlängtade solen! I dag så orkade inte lilla A åka till stallet så vi hade en "hemmadag". Eller rättare sagt HON hade en hemmadag, jag var tvungen att åka och handla eftersom råttorna skrek i kylskåpet.

När jag kom hem så satt lilla A inne, men jag sa till henne att hoppa i bikinin och slänga sig på solsängen. Själv så kände jag mig manad att göra klart rosenrabatterna som jag började rensa i går. Efter en stunds slit i värmen bland rosbuskarna så fick även jag på mig bikinin och slängde mig på en solmadrass på gräset. Nu var det ju så att Winston tyckte även han att han skulle ligga på solmadrass, så jag fick ta fram en till!

När man legat i solen ett tag så inser man att man saknar vatten! Inte vatten att dricka för det hade vi i mängder, utan vatten att svalka den uppvärmda kroppen med. Som tur är så har C köpt vattenslang och vattenspruta, men han har glömt att tala om vart man sätter på kranen! Lilla A fick i uppdrag att ringa honom på jobbet och följa instruktionerna och detta klarade hon galant! Jag fick äran att hålla medan hon sprang igenom strålen, och det fick mig att tänka på när jag var liten och sprang i vattenspridaren hemma i Stenum. Pappa den glädjedödaren stängde alltid av vattnet när man hade som roligast eftersom inte gräsmattan fick bli för blöt för då brännde den. Idag när jag själv har gräsmatta så förstår jag vad han menar, men då tyckte jag bara att han var tråkig!

Jag la mig igen ner på madrassen och halvsov i solen och lilla A var rastlös så hon lekte med vattenslangen och vattnade blommorna och häcken. Sen så sprutade den lilla busan vatten på mig och jag min hörde mig själv säga; "Men det var väl onödigt! Nu får du gå till baksidan med vattenslangen och stänga av vattnet!" Ooops, jag lät precis som min kära mamma! Tänk vad konstigt det ändå är, att vi när vi blir äldre blir mer och mer lik våra kära föräldrar! Inget negativt i det, men när man är liten och får förmaningar av sina föräldrar så tänker nog de flesta att så ska jag ALDRIG säga till mina barn när jag blir stor och får barn! Hahahahaha...vad lite man vet!

C kom hem vid halv fem och då skulle han ut och springa och jag tog med mig lilla A och Winston till skogen för jag tänkte mäta upp den sträckan som vi gick igår. Nu var tydligen skogen för tät och träden för höga för jag fick ingen GPS kontakt. Typiskt!

Lilla A tyckte inte att det var skönt, men innerts inne tyckte hon nog det var mysigt att gå där inne i den täta skogen med mamma och Winston :)

När vi kom hem så klev C på en geting så han ligger på golvet och har frossa eftersom han är lite överkänslig mot getingstick. Har proppat i honom medicin så han börja bli lite piggare som tur är.

Nu vill han ha mat, så jag får gå och värma lite eftersom jag och lilla A har ätit redan!

I morgon så ska jag och lilla A till stallet och titta på en liten riduppvisning, ska bli spännande. Han är en rolig farbror dansken.

Lite bilder från dagen


Lilla A ligger och pressar och bättrar på sin "bränna" inför skolstarten!


Winston han sökte skugga under solsängen. Han ser ut att ha det skönt där under :)


Rastlös lilla A med vattenslang, livsfarlig!


Winston ligger och åmar sig i solen på "sin" solmadrass!


Denna blomma, frukt, växt finns i skogen där vi går. Är det någon av er som vet vad det är för något?


Eftersom Winston halvspringer när han går så var detta en syn som lilla A såg många gånger under promenaden!

Ha det gott, vi ses!


1 kommentar:

  1. Ni verkar ha haft en underbar dag:) Skönt att veta att det finns en sol även hos er:) Ikväll är jag ensam, Anders jobbar måndaxklubben, det är lite läskigt...:)

    Ta hand om er och nu är det bara 6 1/2 dag kvar:)

    Pussar & kramar

    SvaraRadera