lördag 6 augusti 2011

Flytt av Trym

Hade ställt klockan på sju för att jag skulle ta en promenad i skogen med Winston. Nu fick jag inte sova så länge, för herr Winston tyckte att det var dags att gå upp klockan sex redan. Men jag vände mig mot C och sa att om han bara tar ut honom en kortis så skulle jag ta honom själv till skogen senare. Tanken var att vi skulle åka till skogen tillsammans. Problemet var att när Winston kom in igen så nöjde han sig inte med att gå och lägga sig, utan jag skulle upp till varje pris!

Tjugo över sex så hade jag satt på både disk- och tvättmaskinen, kaffebryggaren puttrade och datorn var igång! När jag hade snurrat klart efter en stund så hittade jag Winston sovandes i soffan! Jäkla hund!

Klockan tio kom stegmannen och skulle fixa lampan i hallen. Vi kallar honom stegmannen för han är den ende med en stege hög nog för att nå upp till taket. Vår förvaltare var med eftersom han inte kunde engelska. Vi bad honom även kolla om stuprören behövde rensas eftersom det luktar illa när det regnar, och det behövdes. Han skulle komma tillbaka på tisdag förmiddag och göra det.

Jag och lilla A hämtade den lille danske mannen klockan elva som överenskommet, nu var det dags att flytta Trym till det andra stallet. Lilla A fick rida med, så Trym kom med två stolta ryttare till det andra stallet.


Vacker vy!


På eftermiddagen så har vi inte gjort så mycket, jag har tvättat, igen, och C har skruvat ihop en av gaderoberna. Spegeln till den ena var naturligtvis trasig, så stora A får vara utan ;).

Nu har vi gjort oss i ordning för att gå iväg till familjen M, vi ska spela kort där ikväll. Jag och C är inga stora korthajar, men dom ska lära oss har dom lovat.


Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar