fredag 5 augusti 2011

Registrering i Kommunen del 3

Idag så var det dags att åka till kommunhuset igen för att äntligen, så hade vi alla dokument för inregistreringen! Vi kom dit och satte oss i väntrummet och väntade.



Detta är skylten som hänger utanför det lilla rummet som man går in till och ska få sin legitimation som talar om att man har tillåtelse att bo i kommunen. Nu så trodde vi då att idag var den stora dagen, idag så skulle vi bli fullvärdiga  medborgare i kommuen. Men icke sa nicke! Det var ett dokument som saknades ytterligare.
Denna gången så var det ett intyg som visar att lilla A´s pappa har gett sin tillåtelse till att lilla A fått flytta till Waterloo. Jaha, vart får man tag på ett sådant intyg? De papper som han skrivit på har vi skickat till de instanser som ska ha dom. Nu hade vi ändå sådan tur, så hon skrev in alla uppgifter vi hade och sa att hon skulle skicka uppgifterna till Polisen som gör hembesök om några veckor.

Pust! Då var ändå bollen i rullning, det kändes ju lite bättre. Nu till problemet med intyget. Vart får jag tag på dessa uppgifter? Jag chansade och ringde till Skatteverket, ingen myndighet man gärna ringer till, men vad skulle jag göra. Till min förvåning så möttes jag av en trevlig person som sa att flyttanmälan med underskrift låg inscannad så han kunde skriva ut den och stämla den och signera den! Jösses, det finns mirakel!

Efter denna upplevelser så var det dags att ge sig iväg till IKEA för att köpa gaderober till de två extrarummen. Det är tur att det finns internet så man kan kolla lagerstatus innan man far iväg. På det IKEA som vi tänkt åka till var dom nämligen slut. Dags att hitta ett nytt IKEA att åka till. Fram med kartan och hemsidan igen och kolla andra varuhus. Vi hittade ett nära som hade det vi skulle ha. In i bilen och iväg, igen!


Detta är deras utlämningsställe. Man får ett nummer på kvittot och sen så väntar man! Tålamod var ju något som vi skulle lära oss under vår tid här.


Vi köpte en matta som Winston var tvungen att gnugga in sig i. Han är tokig i sådana här mattor, han är tokig över huvudtaget förresten :).

När vi var på IKEA så ringde fru M och sa att hon och herr M var sugna på att slå lite golf. Jag var inte sen att hänga på. Vi bestämde att vi skulle mötas där vid 14.00. C kom lite senare för han var tvungen att ta emot IKEA transporten. Vi slog ett tag och sen avslutade vi med putt tävling som herr M vann. Grattis!

Ikväll så var jag på ett Body Pump pass för första gången på nästan två år, och det kändes. Inte nog med att jag hade slagit golf, jag skulle plåga mig med detta också! Men inombord så kändes det härligt att vara på gång igen efter det långa uppehållet. När vi kom hem så tog vi lite ost och korv och ett härligt glas kallt vitt vin. Sen så var det dags för flamberad pepparbiff!


Tänt var det här!


Lilla A hade dukat bordet så här fint!


Detta var vinet som serverades till denna utsökta rätt!

Nu sitter jag i soffan helt utslagen och vet inte hur jag ska ta mig upp till sängen, kanske får sova här inatt.

Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar