tisdag 30 augusti 2011

Föreläsning

Igår så började Statsvetenskapskursen! Jag hade anmält mig till fel kurs, så jag har inte fått mitt antagningsbesked ännu, men man kan gå in som "gäst" på förälsningarna som ligger utlagda så det gjorde jag. Stora A och sonen sökte rätt kurs som tur var, så dom har fått inloggning och allt annat, ja förutom böckerna då som är försenade :)

Till en början så satt vi vid varsin dator med våra headset och såg ut som myggor!


Men efter en stund så kom vi på att vi kunde sitta i soffan och koppla upp datorn mot TV:n. Där satt vi så mysigt, så mysigt så jag somnade under andra delen av föreläsningen! Tur att det inte var seminarium, för då är man "live"uppkopplad :)

Jag och fru M skulle till skolan på "afternoon the", som anordnats av Parents Association. Vi fick varken snittar eller thé :(. Men det var en intressant folder vi fick, där stod allt mellan himmel och jord. Allt från hundvakt till vad man kunde göra en regning dag! Med tanke på hur många dagar det regnar per år så lär dom förslagen ta slut rätt fort!

Lilla A skulle till stallet som vanligt efter skolan, och jag och stora A passade på att springa lite i skogen då vi ändå var där. Som tur var så funkade GPS:en i denna skogen, för vi sprang lite vilse :)

Eftersom jag somnade på förmiddagen så fick jag sitta och lyssna på den andra delen av föreläsningen på kvällen, trist! Ska försöka hålla mig vaken idag då den andra föreläsningen är, annars får jag sitta ikväll igen, och det vill jag inte!

På förmiddagen idag så ska jag och fru M gå till gymet och vara med på lite husmorsgymnastik. Måste ju hålla kroppen i trim, snart är det dags för bal i Albert Hall inne i Bryssel och då vill man ju ha snygg hållning ;).

Annars så är det som vanligt denna dag, det ska handlas, läggas på brev på brevlådan och dammsugas! Guuud, vilket glamoröst liv ;). Tur att man har sällskap av gulliga ungar :)

Ses snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar